Persoanele care folosesc serviciile de internet banking sunt mai loiale fata de banca, este concluzia unui studiu de piata realizat de Deutsche Bank in Germania. In schimb, aceste persoane sunt mult mai bine informate despre costul produselor, astfel ca bancile sunt fortate sa-si diminueze marjele de profit.
Foarte multi consumatori se informeaza pe internet inainte de a cumpara un produs. In mod firesc, cele care se estimeaza a avea cel mai mare impact asupra situatiei financiare sunt cercetate mai minutios. Avand in vedere ca achizitia unei case este cea mai mare cumparatura pe care o persoana obisnuita o face de-a lungul vietii, contractarea unui credit ipotecar sau imobiliar devine la fel de importanta. Durata acestuia ajunge pana la 25-30 ani, astfel ca decizia va avea un efect de durata asupra bugetului familial.
Potrivit unui sondaj de piata realizat in Germania de Deutsche Bank, 86% dintre clientii care au contractat un credit imobiliar in ultimele 12 luni s-au informat in prealabil pe internet despre ofertele bancilor. De asemenea, produse intens cercetate online sunt fondurile de investitii si conturile curente. Aproximativ 70% dintre cei care au cumparat aceste produse s-au informat mai intai pe internet.
Clientii bancilor cauta online informatii si despre creditele de nevoi personale, carduri de credit, obligatiuni si conturi de economii. Intre 50-60% dintre persoanele care au devenit clientii s-au interesat inainte pe internet cu privire la oferta existenta.
Pe langa comoditate si economia de timp, cautarea ofertelor pe internet mai aduce indirect consumatorilor de servicii bancare si un alt avantaj. Faptul ca pot identifica rapid cea mai ieftina oferta forteaza bancile sa-si diminueze marjele de dobanda si sa ofere produse si servicii mai avantajoase pentru clienti, spun analistii de la Deustche Bank.
Nu toti clientii care se informeaza pe net decid apoi sa cumpare pe internet sau sa aplice online pentru achizitionarea unui produs bancar. In Germania, ritmul de crestere al vanzarilor s-a intensificat insa destul de mult in ultimii ani. De exemplu, de trei ori mai multi clienti au aplicat pentru un credit ipotecar pe internet in 2005 decat in 2002. In cazul cardurilor de credit, numarul lor a crescut de patru ori, iar pentru creditele de nevoi personale ? de 2,5 ori.
Utilizarea serviciilor de e-banking depinde in principal de existenta unei infrastructuri adecvate pentru a permite acces la internet pentru o parte cat mai importanta a populatiei. Nivelul de educatie si detinerea unui produs financiar creste probabilitatea ca o persoana sa apeleze la e-banking, fara a juca insa un rol major in acest sens.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News