Un client BCR s-a trezit abonat cu forta la un pachet de servicii. El a primit in februarie a.c. un plic care continea o cerere-contract, o fisa cu toate datele lui personale si un token gata activat. De atunci, banca refuza sa ii explice cum de a fost posibil incidentul, cine a fost de vina si ce sanctiuni au fost luate impotriva celor vinovati.
Cererea-contract de deschidere a “Pachetului Esential” de produse si servicii bancare atasate contului curent primita de Costel Grigore era completata manual de un consilier de retail de la sucursala Unirea a Bancii Comerciale Romane, semnata si stampilata de acesta. Cererea era insotita si de conditiile de functionare ale pachetului, in total nu mai putin de 30 de pagini tiparite.
Insa asta nu e totul. In afara de cererea-contract, in pachet se afla o fisa care continea absolut toate datele personale ale clientului (vezi document Fisa date personale). De la codul de identificare al clientului (CIC), folosit de BCR, nume, prenume, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, domiciliul si adresa de corespondenta, numarul de telefon, intrebarea secreta si raspunsul la aceasta, seria tokenului si statusul acestuia: Activ.
Clientul putea ramane fara bani in doar cateva secunde
Cu alte cuvinte, tokenul a fost transmis activat, in acelasi plic cu toate datele personale ale clientului. Mai mult, in acelasi plic se aflau si instructiunile de folosire ale tokenului care, conform clientului, mentionau si parola folosita la prima utilizare, si anume “0000”. Si datele dezvaluite in fisa din plic nu se opresc aici. Ea continea si codurile IBAN ale tuturor conturilor clientului, atat in lei cat si in valuta, precum si – incredibil! – soldul fiecarui cont in parte.
Mai mult, Costel Grigore sustine ca plicul (vezi document Plicul primit) putea fi extrem de usor deschis si apoi inchis la loc, astfel ca practic cel care l-a adus sau orice alta persoana putea sa foloseasca datele existente pentru a-i goli conturile – fie in beneficiu propriu, fie pentru a le transfera unei fundatii de caritate, spre exemplu.
In plus, ramane destul de neclar de ce clientul a primit plicul la locul de munca, si nu la domiciliu sau la adresa de corespondenta. Si asta in conditiile in care adresa de la locul de munca nu figura in fisa detinuta de banca!
BCR prefera tacerea in locul explicatiilor
Scandalizat de situatia in care s-a vazut pus, Costel Grigore s-a adresat sucursalei Unirea, care initiase “abonarea” sa fara voie la pachetul respectiv de servicii. La sesizarea scrisa depusa in data de 27.02, clientul a primit pe 20.03 un raspuns extrem de evaziv, care nu l-a multumit deloc.
“(...) va comunicam ca situatia a fost analizata, iar persoana responsabila de crearea acestei regretabile erori va fi sanctionata conform reglementarilor interne in vigoare la aceasta data. Va rugam sa apelati in continuare cu incredere la serviciile oferite de Banca Comerciala Romana”. Asa suna raspunsul primit, dupa aproape o luna, de la directoarea sucursalei BCR Unirea (vezi document Raspuns BCR).
Nici urma de explicatii sau chiar de scuze, asa cum ar fi fost cazul. Nici in scris, nici telefonic. “Am fost total nemultumit de raspunsul lor, as fi vrut sa stiu macar ca salariatul care a comis acel abuz nu mai lucreaza in sistemul bancar, pentru a repeta acelasi tip de comportament si cu altii. Si am revenit, atat la sucursala respectiva, cat si la Centrala bancii, insa la repetatele mele solicitari nu am primit nici macar un telefon sau un email, nu mai vorbesc de un raspuns scris sau de o invitatie la banca pentru a mi se explica cum de a fost posibila aceasta situatie”, ne-a declarat Costel Grigore.
La aproape 8 luni de cand clientul a fost pus de banca in aceasta situatie incredibila, reprezentantii BCR continua sa aleaga tacerea in locul explicatiilor. Cele 9 intrebari cuprinse in solicitarea Conso.ro au ramas si ele fara raspuns, la fel ca si cererile lui Costel Grigore.
Tocmai pentru ca asemenea situatii sa poata fi cunoscute de toti cei interesati si sa nu mai poata fi tinute in sertar, Conso.ro a pus de curand la dispozitia cititorilor sai sectiunea
Vocea Clientului. Toti cei care au ceva de spus legat de relatia cu orice institutie financiara, bancara sau nebancara – si speram sa fie destui si cei care au de povestit experiente pozitive – sunt invitati sa-si impartaseasca experienta celorlalte zeci de mii de cititori care ne citesc in fiecare saptamana.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News