Populatia si agentiile de turism pot cumpara bilete de tren si de pe internet, din 30 octombrie 2009. Plata calatoriei se poate achita cu cardul la toate trenurile care circula cu regim de rezervare in trafic intern. Astfel de solutii functioneaza cu succes de multa vreme in strainatate.
CFR Calatori a implementat recent o solutie de plata online a biletului de tren, impreuna cu Raiffeisen Bank. Utilizarea acestui serviciu nu mai face necesara deplasarea la ghisee, toate datele calatoriei fiind disponibile in contul utilizatorului sau transmise acestuia prin email.
Pentru a putea cumpara bilete online, clientii trebuie mai intai sa se inregistreze. Pentru aceasta sunt necesari 3 pasi:
1.
Se acceseaza
pagina dedicata si se apasa butonul
Inregistrare utilizator nou;
2. Se introduc datele personale – nume, prenume, adresa, email, telefon
3. Datele privind numele de utilizator si parola vor fi primite pe email
Contul de utilizator permite clientilor sa caute rutele disponibile si sa vizualizeze cererile de restituire anterioare. Tot aici este disponibil si manualul de utilizare a serviciului.
Cumpararea efectiva a unui bilet CFR pe internet nu dureaza mai mult de 5 minute. Procedura este urmatoarea:
- Clientul acceseaza contul de utilizator;
- Se completeaza informatiilor in legatura cu calatoria: data, statia de plecare, statia de destinatie;
- alegerea unui tren din lista si apasarea butonului Cumparare;
- completarea informatiilor privind persoana care calatoreste: nume, prenume, statut ( adult, elev, student);
- furnizarea datelor de facturare – datele privind detinatorul cardului si cele referitoare la cardul propriu-zis.
Principalele beneficii ale acestui serviciu sunt:
- Economie de timp – nu este necesara deplasarea la ghiseu, iar clientul se poate prezenta la tren cu biletul tiparit la orice imprimanta sau cu ID-ul biletelor si un act de identitate;
- Disponibilitate maxima – serviciul este disponibil 24 ore din 24, 7 zile din 7
- Plata online se face prin card bancar utilizand un produs de comert electronic furnizat de Raiffeisen Bank.
Noul serviciu are si cateva dezavantaje:
- Bilele sunt netransferabile; ele sunt nominative, iar in situatiile in care, in timpul calatoriei, nu se poate face dovada identitatii persoanei ce are biletul asupra sa, aceasta va fi considerata ca fiind fara legitimatie valabila de calatorie;
- Biletele cumparate online nu permit intreruperea calatoriei sau ca data calatoriei sa fie schimbata ulterior (mai devreme sau mai tarziu decat s-a ales initial);
- Restituirea tarifului se face doar prin completarea unei cereri cu cel putin 24 ore inainte de data si ora calatoriei;
- Nu se pot cumpara bilete decat la trenurile care pleca peste 3 zile sau peste cel mult 30 de zile.
Asemenea servicii sunt utilizate in tari ca Austria, Germania si Franta cu foarte mult succes. De exemplu, in Franta se pot cumpara bilete de tren online cu optiunea de a le primi prin posta sau de a le tipari la imprimanta proprie.
Germania are un sistem si mai complex care, pe langa cumpararea biletelor pe internet, ofera si posibilitatea achizitionarii acestora de la masini self-service cu numai 5 minute inainte de plecarea trenului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News