Detinatorii de carduri de credit din Romania primesc acum puncte de loialitate atunci cand fac tranzactii. Bancile din Occident au trecut, insa, la noi sisteme de acordare a bonusurilor, ce incurajeaza clientii sa foloseasca mai des cardul, prin acordarea de reduceri personalizate sau de beneficii pentru restul produselor bancare pe care le detin.
Cardurile de credit cobranded ofera, in prezent, clientilor posibilitatea de a acumula diverse puncte, atunci cand fac plati cu cardul. Ulterior, punctele pot fi utilizate prin cumpararea de diverse produse de la magazinele partenere. In Occident, insa, au fost puse la punct solutii si mai atractive de recompensare a clientilor.
Bonusurile in bani sunt depasite
“Programele de loialitate trebuie sa aduca beneficii pentru toata lumea. Analiza segmentului de clienti pentru care se pune la punct o campanie trebuie sa fie atent realizata”, a precizat pentru Conso.ro, Chris Fendley, Business Development Manager al
MasterCard, in cadrul Targului de carduri de la Paris.
El spune ca schemele traditionale, precum returnarea de catre banca a unui procent din cumparaturile realizate (cash-back), sunt depasite de noile platforme prin care clientii primesc bonusuri personalizate.
“Bonusurile de tip cash back s-au dovedit a nu genera loialitate din partea clientilor. In momentul in care acestia gasesc o oferta mai buna isi muta cardul. Si, exista si pentru banci, o limita maxima a procentului din plati pe care o pot da inapoi clientilor”, considera Fendley.
Cardurile pot aduce dobanzi mai mici la credite
In aceste conditii, bancile au dezvoltat alte scheme prin care clientii continua sa isi utilizeze in mod activ cardul si sa ramana loiali. Spre exemplu in SUA, RBS a creat un program prin care detinatorii de carduri beneficiaza de o dobanda mai mica la creditele in derulare, atata vreme cat isi utilizeaza in fiecare luna si cardul pentru efectuarea de plati.
In ceea ce priveste magazinele, MasterCard a pus la punct o solutie prin care detinatorii de carduri pot beneficia de bonusuri personalizate, in functie de comportamentul inregistrat in trecut.
Spre exemplu, cei care cumpara des articole sportive vor beneficia de reduceri in magazine de specialitate sau la participarea la evenimente din domeniu.
Un program pilot a fost derulat de MasterCard cu un lant de magazine din Marea Britanie. O parte din clientii, care detineau un card de fidelitate au primit un card bancar, sub sigla MasterCard. Acestia au fost impartiti pe grupuri in functie de achizitiile realizate in trecut si au primit scheme de bonusuri personalizate.
In urma acestei actiuni, lantul de magazine a inregistrat o vanzare catre clientii direct vizati cu 25% mai mare fata de volumul cumparaturilor realizate de clientii care nu au fost inclusi in program.
Corespondenta de la Paris, de la Targul de Carduri - eveniment prezentat in exclusivitate pentru Romania de Conso.ro
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News