In trecut, pretul mai mare al masinilor diesel era mai usor de recuperat deoarece motorina era mult mai ieftina decat benzina. Ultimele scumpiri au facut insa ca preturile carburantilor sa se egalizeze, masinile diesel ramanand in avantaj doar cu consumul scazut.
Este bine cunoscut faptul ca cele mai economice motoare prezente pe piata auto sunt cele care folosesc drept carburant motorina. Desi motoarele diesel sunt putin mai “lenese” decat cele pe benzina, cuplul oferit de acestea este considerabil mai mare, fiind folositor in principal masinilor de teren in conditiile pierderii aderentei. La o masina de oras, cele pe motorina au un consum semnificativ mai scazut decat cele pe benzina.
Chiar daca din punct de vedere al carburantilor, motorina era o alegere mai economica, un lucru demn de remarcat este acela ca autoturismele ce functioneaza cu motoare diesel au preturi mai ridicate decat cele incadrate in a doua categorie. Daca la inceput se platea mai mult pe o masina diesel, pretul carburantului era mai scazut pentru a compensa situatia in care s-ar fi ales o masina pe benzina. Nivelul pretului motorinei a crescut insa de la 3.4 lei acum 6 luni la aproximativ 4 lei in prezent, ajungand sa fie egal cu cel de la benzina.
In conditiile in care se doreste achizitionarea unei Dacia Logan, varianta pe benzina cu un motor de 1,4L costa 6.280 EUR, in timp ce varianta diesel cu motor de 1,5L ajunge la 7.440 EUR. Acelasi lucru se intampla si in cazul in care clientul doreste un Renault Clio. In timp ce varianta pe motorina costa 12.409 EUR, pentru varianta pe benzina trebuie achitata o suma de 11.886 EUR. Daca se opteaza pentru o Skoda Fabia, motorul de 1,9l diesel costa 14.232 EUR in timp ce varianta pe benzina are un pret de 12.347 EUR.
Nivelul mediu al consumului pentru oricare dintre cele 3 variante diesel este in jur de 4,5l/100km iar cel al autoturismelor cu motoare pe benzina este de 7l/100 km. Asadar, cu un rezervor plin, un autoturism cu motor diesel poate parcurge in jur de 1100 km, in conditiile in care costul ar fi de aproximativ 200 RON pentru o capacitate de 50l. In schimb, o masina pe benzina poate parcurge cu aceeasi bani doar 700 de km.
Demn de mentionat este si faptul ca nivelul costurilor post-cumparare sunt mai ridicate in cazul motoarelor diesel, iar reviziile au frecventa mai ridicata. Daca in cazul unei masini pe benzina, prima revizie apare dupa 15.000-20.000 de km, in cazul motoarelor diesel, aceasta se face la aproximativ 10.000-12.000 de km parcursi. Asadar exista o lege a compensatiei care functioneaza si pe piata auto, pentru a echilibra intr-o oarecare masura costurile.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News