In primele trei luni din 2006, vanzarile de masini au depasit cu putin 50.000 de unitati. Daca marcile autohtone nu mai au succesul de anul trecut, masinile din import se vand mult mai bine. Succesul se datoreaza si ofertelor promotionale ale dealerilor.
In primul trimestru din 2006, vanzarile totale de autovehicule au crescut cu 19,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Dintre masinile de import, cel mai vandut model este Clio de la Renault, pentru care s-au inregistrat vanzari de 2.247 de unitati in primele 3 luni din 2006. ?Modelul Symbol a avut un pret promotional in aceasta perioada. De asemenea, interesul pentru noul Clio a contribuit la succesul inregistrat de Renault?, spune Cristina De La Rupelle, director de comunicare al Renault Nissan Romania. In afara noului Clio, Renault pregateste in acest an si alte noutati pentru piata romaneasca. E vorba de Megane II si de o noua varianta a modelului Clio Symbol.
Daca modelul Clio e lider la nivelul modelelor, marca Renault a fost devansata de catre Skoda. Modelele Octavia Tour si Octavia au contribuit substantial la succesul producatorului din Cehia. Acesta a vandut, in primul trimestru din acest an, cu 63,7% mai multe masini decat in perioada similara din 2005. "Skoda este in acest moment marca de import numarul unu in Romania. In acelasi timp, 3 din cele 4 modele din gama Skoda se afla in topul celor mai bine vandute modele din acest an?, a precizat Daniel Moise, brand manager Porsche Romania, importatorul marcii Skoda. El sustine ca trecerea pe primul loc nu este o performanta de conjunctura. ?Nu este nicidecum vorba de o crestere brusca datorata unor promotii speciale pentru modelele noastre, ci este o performanta constanta care ne-a mentinut in top. De la lansarea noii generatii, atat Skoda Octavia cat si Skoda Octavia Tour au fost intre primele cinci modele ca numar de livrari".
Dintre toate modelele din import, Opel Astra Classic a reusit una dintre cele mai spectaculoase urcari. Modelul a avansat de pe pozitia a 12-a in 2005 pe locul al patrulea in acest an, cu 1.040 de masini vandute in trei luni. Printre modelele straine care au avut cresteri importante in aceste luni, fac parte si Volkswagen Polo si Ford Focus.
In primul trimestru, producatorii autohtoni au vandut peste 25.000 de autoturisme, din care 21.441 sunt marca Dacia. Modelul Logan Diesel, lansat in septembrie anul trecut, a contribuit semnificativ la sustinerea ritmului vanzarilor acestei marci. In plus, tendintele pietei in acest an arata o preferinta sporita a romanilor pentru motorizarile diesel, cu care au fost echipate 55,8% din totalul masinilor vandute.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News