Service-urile auto din provincie tind sa perceapa tarife cu pana la 40% mai mici decat cele din capitala, cu ocazia primei revizii. O analiza Conso pentru cele mai vandute marci a aratat ca service-urile autorizate Ford inregistreaza cele mai mari diferente de preturi. In schimb, cele mai apropiate tarife se intalnesc in reteaua Opel.
Pentru a evidentia discrepantele dintre preturi, am ales sa comparam costurile ocazionate de prima revizie la modelele din clasa B ale principalelor marci vandute in Romania: Dacia Logan, Renault Clio, Ford Fiesta si Opel Corsa.
Pentru o comparatie cat mai obiectiva, am luat in calcul modelele cu motorizarea de 1.4 TDI.
In ceea ce priveste modelul Dacia Logan, service-ul autorizat Auto Cobalcescu din Capitala estimeaza o suma de 400 lei pentru efectuarea primei revizii, si anume cea de 15.000 km.
Pentru aceeasi revizie insa, ASV Auto din Brasov, Rent Car Service din Constanta sau Auto Cardo din Timisoara estimeaza un cost aproximativ cuprins intre 280 si 300 lei. Economia de costuri poate ajunge astfel pana la 30%. Termenul de programare este egal, asteptarea fiind doar de 3-4 zile.
Din acelasi grup cu producatorul autohton de automobile, Renault ofera la modelul Clio o motorizare similara cu cea de la Logan. Reviziile in acest caz sunt putin mai costisitoare, iar diferentele intre service-uri sunt usor mai mari.
Daca in Capitala, cei de la Meridian Vest estimeaza un cost de 500 lei, service-ul Euro Motor din Brasov si Total Service din Constanta ar percepe in schimb 450 lei. Cu toate acestea insa, dealer-ul Auto Europa din Timisoara estimeaza ca pretul unei astfel de revizii s-ar ridica la 600 lei, cu 33% mai mult decat in Constanta si Brasov.
Cele mai mari variatii de pret se observa in cazul modelului Fiesta al celor de la Ford. In conditiile in care in Capitala cei de la Colina Motors estimeaza costuri intre 770 si 900 de lei, iar reprezentatii Tiriac Auto din Brasov si Constanta ar percepe un pret de 800 RON, ciudat este faptul ca service-ul Casa Auto din Timisoara ar incasa doar 550 lei pentru revizia de 15.000 km a unui astfel de model. Practic, diferenta dintre cel mai scump si cel mai ieftin service ajunge la 40%.
Plecand de la aceasta situatie, este posibil ca, in conditiile unor avarii mai grave si ale unor reparatii mai ample, diferentele sa fie din ce in ce mai mari, fiind justificata alegerea unui service din afara Capitalei.
Merita semnalat ca in ceea ce priveste modelul Opel Corsa, service-urile sunt constante in preturi. In Bucuresti, cei de la Erebus preconizeaza un pret de aproximativ 700 lei, in Brasov cei de la Radacini Motors estimeaza costuri in valoare de 650 lei, in timp ce in Constanta si Timisoara, dealerii Expocar, respectiv Autoglobus percep preturi similare.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News