Uneori, iresponsabilitatea angajatilor din banci ii costa scump pe clienti. O persoana a avut surpriza neplacuta de a fi inscrisa la Biroul de credit din cauza faptului ca angajatii MKB Romexterra Bank au uitat sa-i actualizeze datele de corespondenta, aceasta fiind astfel privata de informatii care ii erau necesare pentru achitarea obligatiilor.
Atunci cand clientii nu-si respecta angajamentele fata de banca si nu platesc ratele la timp, bancile au grija sa-i penalizeze cat mai drastic. Insa ce se intampla cand banca poarta o mare parte din vina si ca urmare a unei greseli a bancii, clientii se trezesc inscrisi la Biroul de Credit si nu pot obtine alte credite?
In unele cazuri, se arunca vina tot asupra clientului folosind clauze contractuale care initial nu par problematice pentru client. Dar bancile par a se gandi la toate in contracte, mai ales la acele clauze care le-ar putea fi de ajutor.
Banca nu a actualizat datele clientei
Asa i s-a intamplat si unei cliente a MKB Romexterra Bank care a postat experienta ei la Vocea clientului. Desi a mers personal la banca pentru a-si actualiza adresa de corespondenta, functionarii bancii nu au operat modificare in calculator. Pentru ca nu a primit extrasele de cont, s-au acumulat datorii la descoperitul de cont pe care il avea la banca.
“In mod gresit, banca nu a actualizat in baza de date schimbarea de domiciliu intervenita si astfel nu am mai primit nici un fel de corespondenta din partea acesteia, privandu-ma de dreptul de a fi fost informata in mod corect si permanent cu privire la situatia contului meu”, ne-a povestit clienta.
Timp de peste 2 ani, banca a trimis comunicari la adresa veche. Pentru ca nu stia exact cat are de platit, clienta a pus in cont lunar diferite sume, dar nu a monitorizat cu precizie situatia contului.
Astfel, in 2007, in urma unei interogari facute la Biroul de Credit, a aflat ca fusese raportata de catre MKB Romexterra Bank pentru o datorie aferenta descoperitului de cont. In cei 2 ani, clienta nu a primit nici o notificare de la banca cu privire la aceasta datorie.
Desi inscrierea la biroul de credit a survenit in urma acumularii unor datorii la descoperitul de cont, aceasta situatie ar fi putut fi evitata. “O eventuala nerespectare a clauzelor contractuale nu s-a datorat decat greselilor facute de institutia bancara, care nu mi-a comunicat intarzierile sau restantele, pentru ca eu nu aveam o alta posibilitate de a vizualiza disponibilul existent in cont in fiecare moment”, sustine clienta.
Clientii au obligatia de a notifica banca daca nu primesc extras
Desi in contract este stipulata obligatia bancii de a trimite extrase de cont lunare clientilor, banca si-a luat si o masura de siguranta: o clauza care ii obliga pe clienti sa notifice banca in cazul in care nu primesc extrasul de cont.
Sub protectia acestei clauze contractuale, banca a raportat situatia clientei la Biroul de Credit. Chiar daca la baza acestei probleme sta o eroare a bancii, clauzele din contract o apara si il scot tot pe client vinovat.
In
raspunsul primit de la OPC in urma sesizarii facute, procedurile folosite de banca au fost categorisite ca “nesigure”. Banca nu a putut face dovada notificarii la domiciliul real al clientei, insa raportarea la Biroul de credit a fost pusa pe seama nerespectarii clauzelor contractuale.
Desi vina este impartita, banca nu isi asuma, cum ar fi firesc partea care ii revine. La sesizarea facuta catre banca, clientei i s-a raspuns in felul urmator: “Dumneavoastra erati obligata sa semnalati faptul ca nu ati primit extrasul de cont in termen de 10 zile de la emiterea acestuia, deci banca nu a avut cunostinta de faptul ca dumneavoastra nu erati instiintata cu privire la situatia contului de card”.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News