Pe masura ce masinile second–hand prind tot mai mult teren in randul populatiei, dealerii importanti din Romania se inversuneaza tot mai tare sa scoata in evidenta efectele negative pe care aceste achizitii le implica asupra bugetului persoanelor fizice pe termen lung, dar si asupra mediului inconjurator.
“Numai in luna septembrie 72.000 de vehicule uzate au invadat Romania, ceea ce reprezinta pericole importante in trafic, dar in acelasi timp polueaza si foarte mult mediul”, a precizat Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), la seminarul Piata auto romaneasca – intre maturitate si recesiune, organizat de Ziarul Financiar.
Popovici explica in acest fel numarul foarte mare de sactiuni acordate automobilelor care au o vechime mai mare de 15 ani, la care s-au gasit mai multe nereguli. Din 1.000 de autoturisme, 900 au fost penalizate.
“Importul de masini second-hand este usor salbatic in Romania, iar acest lucru afecteaza pe termen mediu consumatorul final”, explica directorul de vanzari de la Romcar, Dragos Magdalina.
Magdalina subliniaza ca achizitia de masini uzate creeaza ulterior costuri considerabile, care vor fi foarte greu de suportat de cetatenii cu venituri modice, mai ales in contextul actual in care criza financiara macina economiile tuturor.
In plus, directorul Romcar avertizeaza ca masinile uzate se strica mai frecvent, astfel ca vor fi mai mult timp blocate in service-uri.
“Unii clienti au inteles raportul dintre pret si ceea ce ofera masina respectiva, precum si durata de viata a acesteia”, afirma Magdalina.
Dealerii spun ca cele mai afectate din acest punct de vedere sunt marcile premium, precum Audi, BMW si Mercedes.
Criza financiara afecteaza si piata auto
Reprezentantii industriei auto estimeaza ca multe persoane ar putea amana achizitionarea unui nou automobil in viitor. Printre factorii care limiteaza in mod direct capacitatea de cumparare fac parte:
- inasprirea conditiilor de creditare;
- criza financiara prin care trece economia mondiala;
- cresterea ratei somajului.
Cu toate acestea, dealerii de autoturisme vad in continuare un potential de crestere, argumentand ca Romania este o tara cu grad redus de motorizare - 167 de masini la mia de locuitori – si in plus avem unul din cel mai vechi parcuri auto din Europa.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News