Problemele referitoare la CNP eronat au solutii diverse din punct de vedere tehnic, in functie de natura si cauza erorii. In cazul in care figureaza cu un CNP eronat in evidentele CNPAS, participantul trebuie sa intreprinda mai intai masurile necesare pentru corectarea acestei erori in functie de natura cauzei.
Participantul trebuie sa se adreseze angajatorului pentru a verifica daca acesta transmite catre autoritatile statului datele corecte de identificare ale angajatului (declaratiile nominale).
In cazul in care CNP-ul acordat oficial (cel inscris pe Cartea de Identitate) are elemente eronate (spre exemplu nu corespunde data nasterii sau este identic cu CNP-ul unei alte persoane) participantul trebuie sa se adreseze organelor competente in materie de evidenta a persoanei.
Datele de la CNPAS trebuie corectate
Participantul trebuie sa comunice CNPAS aceasta situatie si sa ceara instructiuni privind corectarea datelor de identificare in evidentele acestei institutii.
Ulterior acestor corectii, participantul trebuie sa intreprinda masurile necesare remedierii evidentei privind contul de pensie privata.
In domeniul pensiilor private,
Norma nr. 22/2009 reglementeaza procesele de aderare si evidenta a participantilor la fondurile de pensii administrate privat (Pilon II).
Avand in vedere prevederile legale in vigoare specifice pensiilor administrate privat, trebuie sa va adresati administratorului cu care aveti incheiat actul individual de aderare, pentru efectuarea demersurilor necesare in vederea corectarii anomaliei privind contul dvs. de pensie privata, anomalie rezultata in urma unei erori de CNP.
Activul personal se va transfera fara penalitati
Ca partea a setului de masuri reparatorii, in cazul in care, ca urmare a unei erori de CNP, au fost create doua conturi distincte de pensie private, disponibilitatile dvs. banesti (reprezentand contravaloarea activului personal net) din contul cu CNP gresit vor putea fi transferate fara penalitati, in contul cu CNP corect, urmand prevederile legale privind transferul (
Norma nr. 12/2009 privind transferul participantilori intre fondurile de pensii administrate privat) si instructiunile administratorului la care doriti sa va transferati.
Totodata, administratorul de la care doriti sa va transferati va trebui instiintat de transfer precum si de faptul ca scopul acestui transfer este repararea situatiei rezultate in urma inregistrarii unui CNP eronat.
Suplimentar mai putem mentiona faptul ca, in baza Art. 30. – (1) din Norma 22/2009, in data de 12 a fiecarei luni, CNPAS transmite administratorilor liste de atentionare printre care si o lista cu informatii referitoare la participanti care au drept efect modificari in
Registrul participantilor.
In cel mai scurt timp posibil de la primirea listelor de atentionare, administratorii analizeaza situatia si se adreseaza, dupa caz, fiecarui participant mentionat in lista, angajatorilor, sau altor administratori in vederea clarificarii situatiei notificate.
In acelasi timp, participantul este obligat sa notifice in scris administratorului fondului de pensii administrat privat la care a aderat sau a fost repartizat aleatoriu, precum si angajatorului sau angajatorilor, dupa caz, orice modificare referitoare la elementele de identificare si/sau de contact, insotite de copiile actelor doveditoare eliberate de institutiile abilitate, in termen de 30 de zile calendaristice de la eliberarea acestora.
Dan Zavoianu este director de comunicare CSSPP. Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News