Studentii si masteranzii ASE care aleg sa-si plateasca taxele de scolarizare prin intermediul bancomatelor Citibank se lovesc un sistem neactualizat de aproape 6 luni. O dovada in plus ca, atunci cand nu este bine gestionata, tehnologia moderna de plata devine mai greoaie decat o casierie clasica.
Studentii si masteranzii ASE care decid sa renunte la cozile de la casieria facultatii isi pot achita diferitele taxe solicitate de ASE prin bancomatele Easy Payments ale Citibank, in numerar. Pentru acest serviciu se plateste un comision de 3 lei pentru taxele de scolarizare si 1 leu pentru taxele aferente sustinerii restantelor.
Plata se face in urma alegerii de pe ecran a optinunilor dorite, spre exemplu, taxa scolarizare pentru facultatea Comert, anul 1, semestrul 2. Studentii trebuie sa-si introduca de la tastatura numele si CNP-ul si sa depuna in caseta special destinata suma necesara in numerar.
Surpriza neplacuta de care acestia au parte cand incearca sa realizeze plata este neconcordanta intre valorile afisate pe ecranele bancomatelor si sumele reale cerute de Academia de Studii Economice.
Diana P. ne povesteste cum, incercand sa plateasca taxa de 1.500 lei aferenta semestrului 2 de master la unul din bancomatele Easy Payments, dupa alegerea optiunilor necesare, pe ecran i-a aparut un mesaj prin care i se solicita introducerea a numai 1.200 lei, nivelul taxei anterior schimbarii tarifelor de catre ASE in toamna anului 2007.
Considerand ca este doar o eroare de afisaj, aceasta a introdus suma corecta iar bancomatul i-a eliberat o chitanta pentru 1.400 lei (cu 200 lei mai mult decat era afisat pe ecran), returnandu-i in numerar restul de 100 lei.
Solutia ce ii ramane este sa depuna o reclamatie la sediul bancii. Termenul legal de raspuns, de maxim 30 zile, nu ii va rezolva insa decat partial problema, avand in vedere ca pentru a-si continua studiile aceasta ar trebui sa achite taxa de scolarizare pana pe 29 februarie.
Reprezentantii Citibank contactati de Conso.ro explica: "Automatele Easy Payments permit si plata unor sume mai mari decat cele afisate pe ecran, iar clientul primeste chitanta pentru suma exacta pe care a depus-o. In cazul semnalat, raportul tranzactiei indica faptul ca motivul pentru care a fost returnata una dintre bancnotele de 100 lei tine strict de calitatile fizice ale acelei bancnote - era indoita, murdara, etc."
ASE-ul nu si-a facut treaba
In plus, reprezentantii Citibank ne-au declarat si ca frecventa actualizarii sumelor pentru taxele ASE este determinata chiar de catre institutie. "De cate ori Academia de Studii Economice ne informeaza in privinta ajustarii valorii taxelor, banca opereaza actualizarea in baza de date", afirma reprezentantii bancii.
Totodata, se precizeaza ca nu poate fi vorba despre o eroare a unui anumit bancomat Easy Payments, deoarece baza de date pentru intreg sistemul este aceeasi iar actualizarile sunt preluate automat de intreaga retea.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News