Clientii Millennium Bank au fost tinta unui nou atac de phishing. Acestia erau indrumati sa-si introduca datele personale, pe motiv ca s-ar imbunatati securitatea serviciului de internet banking.
Noua tentativa este similara celei din saptamana anterioara. Linkul care trebuia accesat nu trimite insa la portalul bancii, ci la mai multe pagini care preiau elementele de identificare vizuala ale site-ului original, precum sigla sau detaliile de formatare generala.
„Efectele recesiunii se resimt tot mai puternic si in Romania. In aceste conditii, autorii de phishing autohtoni cauta surse noi pentru a-si rotunji veniturile, speculand astfel si identitati comerciale ale jucatorilor recent veniti pe piata de e-banking”, a declarat Alexandru Catalin Cosoi, senior AntiSpam and AntiPhishing Researcher, la BitDefender.
Printre recomandarile BitDefender adresate utilizatorilor care folosesc serviciile de e-banking se numara:
• sa nu raspunda solicitarilor legate de actualizarea informatiilor trimise prin astfel de mesaje. Mesajele din partea institutiilor financiare sunt personalizate si nu fac obiectul unei expedieri in masa, acestea fiind cel mai adesea trimise prin serviciile de posta sau de curierat, si nu prin e-mail;
• sa nu furnizeze date confidentiale prin intermediul unor pagini web online sau trimise ca anexa la mesaje;
• pentru prevenirea furtului de date confidentiale si a sumelor din conturi, sa instaleze programe de securitate care sa includa module antispam, antiphishing si antimalware.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News