Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator.
"Volkswagen ar trebui sa precizeze in mod clar ce va oferi consumatorilor, iar pachetul oferit trebuie sa fie identic in cele 28 de state membre", se arata intr-o scrisoare trimisa pe data de 21 octombrie de Comisarul european pentru Justitie, consumatori si egalitate de gen, Vera Jourova, catre Volkswagen.
Potrivit Bloomberg, scrisoarea a fost trimisa la aproximativ o luna dupa ce grupul german a dat publicitatii un plan de actiune pentru a oferi consumatorilor mai multe informatii cu privire la reparatiile care vor fi efectuate.
Compensatiile clientilor, mai mari decat intr-o situatie uzuala
"Avand in vedere ca scandalul manipularii emisiilor pare a fi rezultatul unui comportament care presupune incalcarea mai multor prevederi UE privind practicile comerciale, planul ar trebui sa ofere consumatorilor avantaje suplimentare mai mari decat cele acordate in mod normal atunci cand sunt chemati sa isi aduca automobilele in service din cauza unor probleme tehnice neprevazute", se mai arata in scrisoare comisarului european citata de de Bloomberg.
Potrivit unor surse din cadrul comisiei, institutia vrea sa obtina de la Volkswagen garantii ferme ca reparatiile care vor fi facute vor fi favorabile clientilor si nu vor avea efecte negative asupra acestora.
In plus, CE sfatuieste concernul german sa vina cu o propunere de despagubie in mod voluntar si sa ofere clientilor inclusiv posibilitatea rascumpararii autovehiculelor in anumite circumstante.
Oficiali ai CE au mai precizat ca Jourova urmeaza sa se intalneasca joi cu Francisco Javier Garcia Sanz, principalul negociator al Volkswagen in dosarul Dieselgate, pentru a pune la punct aspectele mentionate.
Europenii cer aceleasi avantaje pe care le au americanii
Pe de alta parte, organizatiile europene pentru protectia consumatorilor au criticat rezultatele primei runde de discutii intre Volkswagen si oficialii europeni. Reprezentantii acestora sustin ca planul de actiune prezentat de constructorul auto nu aduce modificari substantiale fata de promisiunea initiala a companiei ca va repara vehiculele afectate.
Consumatorii reclama in special faptul ca europenilor li s-a promis repararea vehiculelor, in timp ce detinatorii americani de vehicule Volkswagen pot beneficia de despagubiri in valoare de mai multe mii de dolari.
Scandalul Dieselgate, in care grupul Volkswagen este implicat, a izbucnit dupa ce, in toamna anului trecut, concernul a a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Din cele aproximativ 11 milioane de vehicule afectate la nivel global, aproximativ 8,5 milioane sunt in Europa. Anterior, Volkswagen a estimat ca majoritatea celor 8,5 milioane autovehicule cu probleme din Europa pot fi reparate in acest an, dar altele trebuie sa astepte pana in 2017. Compania nu a precizat, insa, numarul masinilor care trebuie sa astepte reparatia.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News