Cel mai mare recuperator de credite din lume – Expert Global Solution – a fost fortat sa nu mai hartuiasca clientii la telefon, dupa ce a fost amendat de autoritatile americane cu 3,2 milioane dolari.
Aceasta este cea mai mare amenda pe care Federal Trade Commission a aplicat-o in istorie, unei companii de recuperare creante.
Recuperatorul a fost amendat pentru urmatoarele practici ilegale:
- apeluri telefonice repetate in cursul zilei catre datornic;
- efectuarea de apeluri telefonice, chiar si dupa ce consumatorul a cerut sa mai fie contactat;
- contactarea datornicilor la telefon seara tarziu sau chiar noaptea;
- contactarea persoanelor la serviciu, desi acestea au cerut sa nu fie sunate la locul de munca;
- dezvaluirea situatiei debitorului catre terte parti.
Conform plagerilor primite de FTC, recuperatorul nu se obosea sa verifice daca datoria era reala, atunci cand primea sesizari din partea consumatorilor contactati si prefera sa hartuiasca mai departe presupusul datornic.
Astfel de probleme apar in Statele Unite, unde recuperatorii de creante sunt reglementati de mai bine de 35 ani, printr-o legislatie specifica, ce urmareste sa asigure un echilibru intre recuperarea creantelor si drepturile consumatorilor.
La noi, nu exista inca o legislatie care sa apere consumatorii in fata unor astfel de abuzuri, iar guvernul si Banca Nationala se angajeaza de fiecare in fata FMI ca nu vor incerca sa schimbe cu nimic situatia. In curand, se va incheia un alt acord preventiv cu FMI, care - mai mult ca sigur – va asigura recuperatorii ca pot hartui in voie clientii din Romania, fara sa se teama ca vor fi sanctionati in vreun fel.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News