Un client din Vaslui a scapat de recuperatorii care ii trimiteau in mod constant instiintari de plata, fara ca acesta sa mai fie datornic. Conso.ro a luat legatura cu partile implicate in aceasta procedura, iar problema clientului s-a rezolvat.
“Va fie viata o primavara eterna si sufletul asemenea! Cazul tatului meu s-a rezolvat multumita dvs. Chiar ieri am primit o adresa de la Kruk International prin care il instiinteaza pe tatal meu ca debitul sau a fost achitat integral. Acest lucru nu era posibil fara implicarea dvs, drept pentru care va multumim nemasurat!”
Acesta este mesajul primit de echipa Conso.ro de la d-nul Tanase din Vaslui. Tatal acestuia obtinuse un credit de la BRD Finance, iar in timp nu a mai putut plati ratele.
In consecinta, creditul a fost trimis la executare, iar prin poprirea pensiei, in 2 ani, datoria a fost achitata.
Povestea nu s-a incheiat insa aici. Chiar daca suma fusese achitata, acest lucru nu fusese inregistrat, iar clientul primea regulat instiintari de plata de la firma de recuperare Kruk.
“Problema e ca dupa achitarea sumei, tatal meu primeste luna de luna instiintari si telefoane de la o firma de recuperari care ameninta cu executarea silita si luna de luna suma creste cu penalizarile practicate de ei. Ce putem face ca acest cosmar sa ia sfarsit?”, ne scria cu putin timp in urma domnul Tanase.
“Am contactat telefonic biroul executorului judecatoresc pentru a-l instiinta de situatia creata, cerand totodata si acel document care sa ne absolve de datorii.Fiind vorba de un dosar din 2008, urma sa caute in arhiva lor si sa ne contacteze ulterior.A incercat sa ne linisteasca spunandu-ne ca firma de recuperari nu are ce sa ne faca,dar nici raspuns nu am mai primit”, isi continua acesta povestea.
Cum executorul judecatoresc nu mai oferea niciun raspuns iar instiintarile de plata si amenintarile cu executarea silita continuau sa vina, d-nul Tanase a luat legatura cu Conso.ro.
Conso a reluat firul povestii si a contactat BRD Finance. Institutia, care acordase initial creditul, a reusit sa ia legatura cu toti actorii implicati pentru a rezolva situatia clientului.
Ce poti face cand te simti nedreptatit?
Din pacate, in Romania consumatorii raman la cheremul recuperatorilor si al executorilor judecatoresti.
Nu exista niciun fel de legisltatie care sa reglementeze modul in care functioneaza recuperatorii de creante iar, in ultimii ani, toate guvernele si-au asumat in fata FMI angajamentul de a nu face nimic!
Aparitia unor reglementari favorabile clientilor, precum falimentul personal sau legea recuperatorilor de creante, sunt blocate de cativa ani.
Un client care s-ar afla in aceeasi situatie ca d-nul Tanase, fiind urmarit eronat pentru o datorie deja achitata, poate solicita atat institutiei care i-a acordat creditul, recuperatorilor sau executorului judecatoresc lamurirea situatiei.
Daca nu se primeste niciun fel de raspuns din partea celor implicati, poate adresa o plangere catre Protectia Consumatorului sau catre Autoritatea Nationala pentru Supravegherea si Protectia Datelor cu Caracter Personal.
Niciuna din aceste institutii nu are prerogative legale clare, in baza carora sa actioneze in numele clientului hartuit de recuperatori, situatia obligand astfel clienttii pagubiti sa recurga tot la instanta.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News