Consumatorii de servici financiare din Romania solicita Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) posibilitatea de a participa la seminarele organizate de Institutul National al Magistraturii (INM) cu BNR pentru instruirea magistratilor in drept bancar. In plus, se solicita inregistrarea intalnirilor si publicarea lor pe site-ul institutiei.
In acest scop, principalele asociatii de consumatori din domeniu au transmis o adresa atat catre CSM cat si catre INM prin care mai solicita comunicarea, respectiv publicarea desfasuratorului/agendei seminarelor, dar si publicarea numelor tuturor participantilor la aceste seminare (judecatori, formatori INM, experti propusi de catre BNR etc.)
In adresa se mentioneaza faptul ca, anul acesta, INM va organiza, in cadrul „Programului de formare continua” publicat pe site-ul institutiei, patru astfel de seminare, doua la Sinaia si doua la Bucuresti, in colaborare cu Banca Nationala a Romaniei, prin care magistratii vor fi instruiti in domeniul dreptului bancar.
Care este scopul acestor seminare?
“Potrivit informatiilor publicate pe site-ul INM, scopul/obiectivul acestor seminare constituie abordarea unor aspecte de ordin general din domeniul economico-financiar si bancar (legislatie, concepte, aspecte institutionale, proceduri si mecanisme economic-financiare si bancare), respectiv unificarea practicii neunitare in materie”, se mai arata in documentul citat.
Insa reprezentantii consumatorilor sustin, pornind de la informatiile aparute in presa, ca discutiile vor viza, in principal, aspecte care tin de clauzele abuzive inserate de catre profesionisti (in special de catre institutiile financiar-bancare) in contractele incheiate cu consumatorii.
De asemenea, in „Programul de formare continua” se specifica faptul ca cele 4 seminare sunt finantate si organizate in colaborare cu Banca Nationala a Romaniei. Seminarele vor fi sustinute de formatori ai INM in domeniul dreptului bancar si de experti propusi de BNR.
Discutiile pe clauze abuzive reclama participarea tuturor partilor implicate
Avand in vedere ca astfel de evenimente au fost organizate si in anii trecuti, fara participarea consumatorilor, reprezentantii asociatiilor sustin invitarea tuturor partilor implicate in dosarele pe clauze abuzive (aparatori ai bancilor, aparatori ai clientilor, reprezentanti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), reprezentanti ai Bancii Nationale a Romaniei etc.), in vederea crearii premiselor necesare pentru a fi ascultate toate punctele de vedere si toate argumentele legale.
In acelasi timp, prezentarea modalitatii de finantare si a oricarei informatii relevante in legatura cu finantarea acordata de catre BNR pentru organizarea seminarelor de catre INM este considerata importanta de catre asociatiile de consumatori.
“Consideram ca organizarea seminarelor in cadrul programului de formare continua, reprezinta un element pozitiv si absolut normal pentru un sistem judiciar performant. De aceea, apreciem initiativa Institutului National al Magistraturii, insa, in acelasi timp, privim cu ingrijorare faptul ca Banca Nationala a Romaniei se implica in mod activ in cadrul acestor seminare, nu doar prin punerea la dispozitie a unor experti, dar si prin finantarea celor patru seminare”, se mentioneaza in adresa citata.
Semnatarii adresei sustin ca solutionarea in mod pozitiv a solicitarilor ar fi o dovada de transparenta din partea celor doua institutii, “absolut necesara in contextul relatarilor din presa care arata ca la aceste seminare au participat atat aparatori ai bancilor in procesele pe clauze abuzive, cat si reprezentanti din partea BNR, fosti angajati in banci angrenate in procese pe clauze abuzive”.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News