Reclamele care scot in evidenta intr-o masura exagerata faptul ca poti obtine un credit imediat si oricand au fost interzise in Marea Britanie deoarece promoveaza un comportament financiar iresponsabil. Si la noi ar trebui stopat acest fenomen cat mai curand.
Creditele rapide, la domiciliu sau pana la salariu sunt, de obicei, credite foarte scumpe. Companiile care promoveaza aceste imprumuturi pun insa accent deosebit in reclame pe faptul ca imprumuturile se acorda rapid si poti obtine banii in orice moment.
Comitetul pentru Practici Publicitare (CPP) din Marea Britanie – institutia care elaboreaza Codul Publicitatii - a publicat un nou set de norme de conduita pentru credite. In acest fel, se urmareste stoparea practicilor care incurajeaza un comportament financiar iresponsabil.
“Repede si usor”, dar la costuri uriase
“Publicitatea nu ar trebui sa promoveze agresiv aceste aspecte, minimizand aspectele mai pozitive si nu ar trebui sa incurajeze consumatorii sa se grabeasca sa imprumute bani”, precizeaza CPP.
Problema principala cu aceste mesaje este ca ele conduc la formarea unui imagini mai bune in randul publicului cu privire la “creditul rapid” decat cu creditele bancare, in ciuda faptului ca “imprumuturile rapide” au costuri mult mai mari.
Un alt aspect problematic este ca aceste reclame vizeaza de multe ori, persoanele vulnerabile, cu venituri scazute.
Reclamele la creditele rapide folosesc si la noi aceleasi mesaje pentru atragerea consumatorilor. Costul extrem de mare al creditelor este trecut cu vederea, fiind afisat pe ecran doar cateva secunde. In acest interval este practic imposibil sa citesti cele cateva randuri, scrise cu caractere foarte mici. In schimb, usurinta cu care se obtin creditele este principalul mesaj transmis publicului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News