79% dintre europeni si canadieni vor cheltui mai multi bani cu vacanta de vara decat anul trecut. Barometrul de vara realizat de Ferratum Grup, un initiator al tehnologiei financiare si al imprumuturilor mobile, care a intervievat 17631 de familii din 18 tari europene si din Canada arata ca 35% intentioneaza sa cheltuiasca in concediul din vara mai multi bani decat anul trecut, in vreme ce 44% si-au propus sa isi pastreze nivelul cheltuielilor la acelasi nivel.
Cine vrea sa cheltuiasca cel mai mult
Nemtii (71%), bulgarii (65%) si francezii (60%) se afla in topul celor care vor cheltui cei mai multi bani, raportat la venitul lunar al familiei. Nici romanii nu si-au propus sa faca economii prea mari in aceasta vara, ei urmand sa cheltuiasca, in medie, 57% din venitul lunar al familiei. Nordicii sunt cei mai rezervati in ceea ce priveste cheltuirea banilor in concediul din vara – danezii fiind cei mai rezervati europeni cu doar 29%, urmati indeaproape de norvegieni (31%).
Interesant este ca Germania, care acum se afla detasat in fruntea clasamentului, anul trecut se situa abia pe penultimul loc in randul cheltuielilor pe perioada vacantei de vara.
Pe ce cheltuiesc europenii banii vara
Cel mai mare procent din banii cheltuiti vara de europeni merge catre calatoriile in tara de origine (peste 18%), in vreme ce calatoriile in strainatate consuma doar 6% din bugetul alocat. Mai mult de 10% din cheltuielile de vacanta sunt realizate de europeni pe fiecare dintre urmatoarele destinatii: pe cumparaturi de imbracaminte, pe activitati de socializare – baruri, restaurante, plaja, pe nunti si pe botezuri, pe gradinarit si bricolaj si pe activitatile de recreere in familie. Procente mai reduse sunt alocate activitatilor de recreere cu copiii (8%), festivalurilor estivale (7%), investitiilor in echipament sportiv (4%) si participarii la evenimente sportive (3%).
Ferratum a vrut sa afle si cat de populare sunt serviciile de tip AirBnB in randul europenilor, dar si cati bani sunt dispusi sa plateasca pentru o noapte de cazare. Doar cei din Suedia, Norvegia, Danemarca, Finlanda si Marea Britanie s-au aratat dispusi sa plateasca mai mult de 100 EUR pentru o noapte la hotel, asta probabil si pentru ca in aceste tari serviciile de acest tip sunt foarte scumpe.
Ce servicii folosesc europenii in vacanta
Serviciile de tip AirBnB sunt mai populare in randul tarilor ai caror locuitori au venituri mai mici (in special cele din centrul si estul Europei – Cehia, Bulgaria, Slovacia, Romania, Estonia si Polonia), dar utilizarea lor este inca foarte redusa, nedepasind 5% in niciuna dintre tarile cuprinse in sondaj si situandu-se la sub 1% in nu mai putin de 13 dintre cele 19 tari in care s-a efectuat Barometrul Ferratum.
Suedezii sunt europenii care folosesc cel mai des serviciile de mobile banking in vacanta de vara (peste 90%), urmati de polonezi si norvegieni (peste 80%). La polul opus se situeaza spaniolii (sub 29%), bulgarii, danezii estonienii si nemtii (intre 35% si 40%).
Cum se pozitioneaza Romania?
In ceea ce priveste romanii, din Barometrul de vara Ferratum reiese ca pe primul loc in topul cheltuielilor de vara, sunt calatoriile in tara de origine, in proportie de 16,1%. La mica distanta, sunt cumparaturile de imbracaminte sau accesorii de vara - 15,9%, urmate de evenimentele sociale (13,5%) si de activitatile de socializare si cele de recreere in familie (aproximativ 9% fiecare).
In randul tarilor unde s-a desfasurat Barometrul de vara Ferratum, Romania aloca vacantei de vara peste jumatate din veniturile lunare ale familiei (57%, echivalentul a 415 euro), procent superior mediei europene care este de doar 50%.
In schimb, romanii nu sunt fanii utilizarii serviciilor de mobile banking in vacanta, rezultatul cercetarii (42.63%), situandu-ne destul de mult sub medie, in a doua parte a clasamentului.
Cand vine vorba de AirBnB in timpul calatoriilor, Romania ocupa locul 4 in clasament cu 2,58%, romanii nefiind dispusi sa cheltuie mai mult de 100 EUR pentru o noapte la hotel, pe timpul vacantei de vara.
Ferratum Romania intelege ca in randul misiunilor sale, se regaseste pe langa componenta de generare de profit si o componenta de implicare sociala. Un prim pas in acest sens s-a facut in cadrul Barometrului de vara 2016, cand Ferratum Romania a donat cate 5 RON pentru fiecare chestionar completat, asociatiei
Climb Again, ce ajuta copiii cu dizabilitati sa devina cataratori si sportivi.
Cum a fost realizat Barometrul de vara Ferratum Grup 2016 ™?
• Sondajul a fost efectuat de catre clienti activi Ferratum Grup in 19 tari din Europa si Canada, ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate locatiile. Veniturile au fost mentionate in moneda locala si investitiile de vara relative, calculate ca raport intre cheltuielile de vara si venitul familiei disponibil in fiecare locatie. Veniturile disponibile au fost ajustate de fiecare locatie in functie de paritatea puterii de cumparare bazate pe cifrele anului 2014 ale Bancii Mondiale.
• 17631 gospodarii au participat la sondaj. Respondentii au avut varste cuprinse intre 25 si 65 de ani si 55% au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodariilor care au participat din aceste 19 tari a fost de € 624-€ 4200.
• In plus fata de factorii demografici, respondentii au fost intrebati despre venitul net lunar disponibil, cat de mult cheltuiesc cu vacanta de vara, pe ce activitati de vara isi cheltuiesc banii si ce fel de metode de plata prefera.
• Sondajele au folosit valuta respectiva a fiecarei tari. Raspunsurile au fost echivalate astfel incat sa reflecte puterea de cumparare a fiecarei tari. Toti respondentii sondajului au fost anonimi.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News