Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR) sustine ca impunerea prin legislatie a unor solutii pentru clientii cu credite in franci elvetinei, care nu respecta principiile economiei de piata, poate genera lipsa de predictibilitate in activitatile economice si investitionale, dar si inechitate intre clienti.
„CPBR considera ca orice initiativa privind conversia creditelor in valuta trebuie sa tina cont de principiile stipulate de Directiva europeana nr. 17 din 2014, care stabileste ca operatiunile de conversie se vor efectua la cursul de schimb de la data acesteia. (...) Desi Directiva europeana nr. 17 are ca termen de aplicabilitate luna martie 2016, CPBR considera ca elaborarea unei legislatii nationale care sa se armonizeze cu principiile Directivei este posibila chiar din acest an”, se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei.
Referitor la conversia creditelor din franci elvetieni la alt curs de schimb decat cel al pietei din moemntul conversiei, reprezentantii CPBR considera ca aceasta problema nu poate fi tratata printr-un act normativ, ci doar punctual, intre banci si clientii lor. In cazul in care conversia la alt curs se impune pe cale legislativa, ar putea aparea situatii de inechitabile in randul clientilor.
”Spre exemplu, persoane care au contractat credite de sute de mii sau milioane de franci elvetieni sau alte valute pentru investitii in afaceri imobiliare, ar beneficia de aceleasi conditii ca cei care in mod obiectiv nu-si mai pot achita ratele lunare”, s eprecizeaza in comunicat.
In ceea ce priveste OUG 46/2014, privind restructurarea creditelor, cu modificarile propuse recent de Ministerul Finantelor, bancile membre ale CPBR sunt de acord cu implementarea ei, cu caracter de protectie sociala.
Referitor la proiectul de lege al insolventei persoanelor fizice, bancile membre ale CPBR au apreciat ca o astfel de lege ar fi benefica doar in masura in care nu va incuraja abuzurile in aplicare si lipsa de disciplina la rambursare in randul persoanelor fizice.
„Din pacate, ca si concept, pana in prezent consideram ca el nu a fost corect promovat si nici mediatizat deoarece a fost circulat ca o solutie perceputa ca potential salvatoare pentru consumatorii care, mai mult sau mai putin, pe o durata mai lunga sau mai scurta de timp, se confunta cu unele dificultati financiare, insa doresc sa-si mentina nivelul de trai actual chiar in conditiile scaderii veniturilor dupa perioada de criza”, se subliniaza in comunicat.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News