Daca in toamna ponderea clientilor Volksbank nemultumiti de contractele de credit ajungea la 25% din portofoliu, numarul acestora a scazut la 3%, respectiv 2.200 clienti, conform oficialilor bancii.
“Majoritatea nemultumirilor erau legate de OUG 50. Acest aspect a fost rezolvat de la sine in iarna, cand a fost adoptata legea 288/2010”, a precizat Lucian Cojocaru, vicepresedintele Volksbank.
In ceea ce priveste insa pierderea suferita de banca ca urmare a aplicarii OUG 50, reprezentantii bancii au indicat suma de 10 milioane euro, constituita in special din amenzi primite de la ANPC, onorariul avocatilor si alte cheltuieli pe care gestionarea relatiei cu clientii nemultumiti le-a generat.
Principala nemultumire a clientilor a constat in existenta comisionului de risc in contractele de credit, comision nerecunoscut de noile acte normative. Volksbank nu a acceptat eliminarea acestui cost, in special in conditiile in care el cumula aproape 30% din costul total aferent creditului.
In ceea ce priveste pierderea pe partea reputationala, mai greu de cuantificat, oficialii bancii considera ca intr-un an lucrurile se vor reintoarce la starea de dinaintea problemelor iscate de adoptarea OUG 50 si de procesele colective.
In prezent, Volksbank gestioneaza un portofoliu de 75.000 de credite acordate persoanelor fizice, valoarea totala a creditelor ajungand la 3,2 miliarde euro la finalul lui 2010.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News