Clientii institutiilor financiare nebancare si ai brokerilor de asigurare ar putea beneficia de un plus de transparenta si de calitate. Recent, au fost infiintate doua patronate care isi propun sa vina cu o noua abordare in relatia dintre membrii acestora si consumatori.
In acest scop, Patronatul Creditului IFN (PCIFN) a elaborat un Cod de buna practica, pe baza caruia functioneaza, care stabileste o serie de principii de respectat de catre institutiile membre in relatia cu consumatorii.
Ce principii trebuie sa respecte membrii Patronatului?
Printre acestea se numara prezentarea ofertei de creditare in conditii de transparenta, prezentarea informatiilor contractuale si precontractuale in termeni accesibili clientilor, prezentarea informatiilor corect si fara ambiguitati, date corecte si complete cu privire la costul creditului, creditarea responsabila, inclusiv prin prezentarea consecintelor asumate de catre client prin contractarea creditului.
Institutiile fondatoare ale Patronatului sunt Ferratum IFN, IFN Extra Finance, Telecredit IFN, Viva Credit IFN si Zaplo IFN.
PCIFN reprezinta institutiile financiare nebancare din Registrul General, al caror principal produs este creditul de consum la distanta pe termen scurt (creditul prin telefon, online etc).
PCIFN reprezinta aproximativ 50% in ceea ce priveste numarul de contracte.
Brokerii de asigurari promit un standard minim de calitate
Aceasta nu este singura initiativa de acest gen din industria financiara. Recent, zece brokeri de asigurare au infiintat Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (PRBAR), prima organizatie de acest tip din piata de profil.
Membrii fondatori, respectiv respectiv Safety Broker de Asigurare, Renomia - SRBA Insurance Broker, Asigest Broker de Asigurare, Millenium Insurance Broker, Campion Broker de Asigurare, PSG Insurance Broker, Professional Broker de Asigurare, Globasig Broker de Asigurare- reasigurare, Interbug Broker de Asigurare si D&CA Insurance, cumuleaza aproape 25% din industria romaneasca de intermediere.
”Principalul obiectiv al acesteia consta in organizarea, promovarea, sustinerea si apararea intereselor membrilor sai in relatiile cu orice alte entitati, autoritati, institutii publice, in raport cu obiectul si scopul ei de activitate si in acord cu prevederile legale”, se arata intr-un comunicat al patronatului.
In plus, patronatul intentioneaza impunerea, la nivel national, a unui standard minim de calitate privind obiectul de activitate al membrilor sai, pentru a imbunatatii relatia cu clientii.
Asociere pe modelul pietei bancare
Patronatul brokerilor din asigurari a aparut pe modelul din sectorul bancar, unde, desi exista o asociatie profesionala (ARB), s-a infiintat si un patronat (CPBR), care s-a dorit o alternativa mai dinamica la ARB.
In asigurari, brokerii sunt reuniti in Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR), dar o parte dintre acestia s-au declarat nemultumiti de modul in care Uniunea i-a reprezentat in special in cazul RCA.
„PRBAR este o completare necesara a peisajului asociativ din tara noastra. Ne propunem sa fim vocea unui segment important al industriei de brokeraj si, din aceasta perspectiva, sa lucram impreuna cu toate structurile similare deja existente pentru asigurarea unui mediu de afaceri predictibil si stabil”, au declarat oficialii Patronatului.
Presedinte al PRBAR este Viorel Vasile, proprietarul Safety Broker, societatea de brokeraj care a parasit anul acesta UNSICAR.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News