Cand cardul a fost furat sau pierdut, primul lucru ce trebuie facut este contactarea bancii emitente si solicitarea blocarii cardului. De aceea, este bine ca inca de la emiterea cardului, posesorul sa intrebe emitentul care este numarul de telefon unde se pot anunta astfel de evenimente. Conform reglementarilor BNR, bancile sunt obligate sa dispuna de o linie de urgenta, care sa functioneze 24 din 24 de ore.
Atentie, nu sunati la numerele de telefon afisate langa bancomate, deoarece aceasta este o metoda folosita uneori de hotii de carduri. In plus, indiferent de motivul pentru care solicitati blocarea cardului, nu dezvaluiti codul PIN, chiar si daca sunteti sigur 100% ca la celalalt capat al firului este un functionar bancar. Nimeni nu are dreptul sa cunoasca acest cod in afara de posesorul cardului.
Cu cat se anunta mai repede banca emitenta, cu atat riscul la care se supune posesorul cardului scade. Dupa momentul in care se anunta banca, aceasta devine responsabila de eventualele tranzactii fraduloase efectuate ulterior cu cardul.
Chiar si daca fraudele au loc pana sa se anunte banca de pierderea sau furtul cardului, posesorul este protejat de lege. In cazul in care tranzactiile frauduloase depasesc echivalentul a 150 euro, clientul poate primi banii inpoi de la banca. Insa, daca banca dovedeste ca detinatorul cardului a actionat cu neglijenta, atunci raspunderea cade integral in sarcina clientului. Cea mai frecventa greseala este de a nota codul PIN pe un bilet, pus in portofel alaturi de card. De asemenea, se considera neglijenta daca pierderea este raportata cu intarziere.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News