Extrasele de cont pentru carduri trebuie verificate cu regularitate. Acesta este singurul mod prin care se poate observa daca au aparut tranzactii frauduloase.
In general, este recomandat sa solicitati bancii emitente explicatii despre orice tranzactie care pare suspecta.
Conform legii, detinatorul este obligat sa comunice bancii la linia de urgenta orice eroare sau neregula aparuta in gestionarea contului de card. Ulterior, pentru orice tranzactie frauduloasa va fi responsabila banca.
Ca si in cazul pierderii sau furtului cardului, posesorul este protejat si pentru fraudele aparute pana la sesizarea bancii. In acest caz, el va putea fi despagubit pentru tranzactiilor frauduloase mai mari de 150 euro, cu conditia ca banca sa nu poata dovedi ca detinatorul cardului a actionat cu neglijenta. Anuntarea unei tranzactii suspecte cu intarziere poate fi considerata un caz de culpa.
Pe de alta parte, daca s-a utilizat cardul fara a fi prezentat fizic si fara identificarea electronica a acestuia (fara a se introduce codul PIN), atunci clientul nu este considerat vinovat pentru tranzactiile efectuate. Mai mult, chiar si daca s-a solicitat codul PIN, acest lucru nu inseamna automat ca raspunderea pentru tranzactiile frauduloase va apartine clientului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News