Clientii nemultumiti de relatia cu asiguratorul, cu administratorul pensiei private sau cu cel al investitiei pe piata de capital au la dispozitie o noua modalitate de transmitere a reclamatiilor. Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a lansat, in acest scop, un nou portal electronic pentru o mai buna instrumentare a petitiilor online.
Printre facilitatile suplimentare se afla posibilitatea urmaririi stadiului solutionarii petitiilor si schimbul rapid de informatii pe marginea acestora.
Vechiul formular nu mai este valabil
Astfel, incepand de vineri, 7 octombrie, ora 16.00, toate petitiile online se vor primi exclusiv prin intermediul noului portal, disponibil la adresa https://portal.asfromania.ro/. De la data si ora mentionata, formularul utilizat pana acum nu mai este disponibil, avertizeaza ASF.
Potrivit institutiei, depunerea unei petitii in noul portal presupune crearea unui cont de utilizator, prin accesarea optiunii "inregistrare-cont" din pagina principala si completarea datelor de identificare necesare. Conturile vor fi validate de personalul ASF, devenind active doar dupa verificarea datelor introduse.
"Daca nu doriti sa va creati un cont de utilizator in portal sau nu puteti, din motive tehnice, sa accesati facilitatile puse la dispozitie de acesta, puteti transmite petitii, in continuare, pe adresa de e-mail: office@asfromania.ro sau prin depunere directa la registratura ASF", precizeaza Autoritatea.
Cu toate acestea, Autoritatea recomanda consumatorilor rezolvarea problemelor cu compania partenera pe cale amiabila.
”De multe ori se poate dovedi mai convenabil sa incercati o rezolvare pe cale amiabila a problemei dumneavoastra, reclamand problema direct furnizorului de servicii vizat, solicitand solutionarea situatiei aparute. Conform legislatiei, furnizorul trebuie sa aiba stabilite si implementate proceduri de rezolvare a sesizarilor si reclamatiilor”, subliniaza ASF.
Insa, in cazul in care clientul considera ca nu a ajuns la o intelegere amiabila cu furnizorul sau de servicii financiare, acesta poate trimite o petitie la ASF, insotita de documente doveditoare.
Care sunt pasii in depunerea unei petitii?
Petitia se va solutiona ”in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii. In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile", precizeaza ASF.
Totodata, ASF furnizeaza consumatorilor detalii privind formularea petitiilor, dar si pasii necesari in acest demers.
In primul rand, petentul trebuie sa verifice daca societatea partenera este autorizata de catre ASF pentru desfasurarea de activitati pe cel putin una din pietele asigurari-reasigurari, instrumente si investitii financiare, pensii private. In cazul in care societatea nu este autorizata pe una din aceste piete, petentul trebuie sa se adreseze altor autoritati competente, sustine ASF.
Petitia trebuie sa contina numele reclamantului, datele de identificare adresa completa, CNP/CUI, detalii de contact, numele si adresa entitatii impotriva careia se formuleaza petitia, o descriere succinta a problemei supuse atentiei, motivele inaintarii petitiei. In acelasi timp, consumatorii pot sugera si solutii pentru rezolvarea petitiei, mentioneaza Autoritatea.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News