Principala nemultumire a consumatorilor este ca nu stiu la ce fond de pensie platesc contributii, reiese din petitiile primite de CSSPP in cursul lui 2012. Acest lucru arata nivelul scazut de informare al publicului cu privire la pensiile private.
Daca in alte domenii, consumatorii reclama diverse incalcari ale drepturilor legale de care beneficiaza, in sectorul pensiilor private, situatia este mai speciala. Clientii nu au cum sa fie nemultumiti de furnizorul de servicii, deoarece - in multe cazuri – inca nu il cunosc.
Majoritatea covarsitoare a persoanelor care au trimis petitii la CSSPP (75% din total) au semnalat ca nu stiu la ce fond de pensie privata sunt repartizati. In total, au fost peste 2.100 de astfel de cazuri, la fel ca in anul anterior.
Cel mai probabil, numarul persoanelor aflate in aceasta situatie este mai mare decat indica datele CSSPP. In multe cazuri, este posibil ca populatia sa nu stie unde sa se adreseze pentru a rezolva acest mister.
La randul sau, nici CSSPP nu a fost prea cunoscuta de publicul larg (intre timp s-a si desfiintat!), daca e sa ne raportam la traficul inregistrat de site-ului institutiei. In 2012, mai putin 50.000 de vizitatori unici au accesat site-ul, in conditiile in care aproape 6 milioane de consumatori sunt inrolati in Pilonul II.
Situatia actuala este cauzata de faptul ca gradul de informare al populatiei este extrem de scazut si tinerii nu stiu ca trebuie sa aleaga un fond de pensie, atunci cand se angajeaza pentru prima oara. Cel mai des, aderarea participantilor la fonduri se face prin tragere la sorti. Semnarea unui act individual de aderare a devenit exceptie de la regula!
In mod normal, administratorul este obligat sa informeze in scris participantul in legatura cu fondul unde a fost repartizat. Daca datele de contact sunt insa eronate sau administratorul nu isi indeplineste aceasta obligatie, consumatorul nu va afla la ce fond de pensie plateste contributii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News