Autoritatile anunta ca plata anumitor taxe, cum ar fi cea de pasaport, sau pentru permisul auto, se poate realiza si prin internet banking, insa nu recomanda acest lucru. Ministerul Afacerilor Interne a emis un comunicat in care prezinta modalitatile de plata pentru anumite taxe, dar recomanda celor interesati sa evite plata prin internat banking.
Motivul este acela ca, in cazul platii prin internet banking, confirmarea platii vine dupa mai mult de 24 de ore, tarziu pentru documentele care se elibereaza in ziua depunerii cererii.
Astfel, Ministerul Afacerilor Interne anunta ca, odata cu intrarea in vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, plata anumitor taxe se poate realiza prin internet banking, virament, mandat postal sau in numerar.
Concret, este vorba de taxa de pasaport, precum si tarifele aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential, pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare, contravaloarea certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.
Pana la modernizarea Trezoreriei, cetatenii sunt sfatuiti apeleze la platile clasice
Potrivit comunicatului institutiei, orice cetatean are la dispozitie sase modalitati de plata a acestor taxe, printr-o singura operatiune de plata, astfel: plata prin virament bancar de la orice banca unde are un cont deschis; plata prin mandat postal (se poate efectua la orice Oficiu Postal); plata in numerar la casieriile Trezorerie Statului, plata in numerar la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de aceste structuri); plata in numerar la casieriile Institutiei Prefectului (pentru pasapoarte); plata prin internet banking.
”In ceea ce priveste aceasta ultima modalitate de plata, serviciile publice comunitare pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, cat si serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor vor lua masura temporara de a verifica platile facute prin internet banking, pe baza informatiilor puse la dispozitie de catre Trezoreria Romana”, se mentioneaza in comunicat. .
Potrivit MAI, masura este provizorie pana ce Trezoreria Romana va dezvolta sistemul informatic necesar validarii platilor efectuate direct de catre functionarii de la ghiseu.
”In aceste conditii, cetatenii care fac astfel de plati vor prezenta, la momentul depunerii cererii de eliberare a documentelor de care au nevoie, dovada platii generata la momentul efectuarii tranzactiei, fara certificarea de catre banca. Avand in vedere ca pentru confirmarea tranzactiei efectuate prin internet banking este nevoie de mai mult de 24 de ore, pentru documentele care se elibereaza in aceeasi zi in care se depune cererea (pasaportul simplu temporar, permis de conducere etc.), recomandam cetatenilor sa utilizeze modalitati de plata a taxelor care permit dovada platii la momentul depunerii cererii”, se subliniaza in comunicatul MAI.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News