Peste doua treimi dintre participantii la cursurile de educatie financiara BaniIQ si comert online Banii pe Net au reusit sa economiseasca in ultimele sase luni, iar un procent similar din cei care au finalizat cursurile utilizeaza instrumente de monitorizare a cheltuielilor lunare, arata un studiu privind impactul celor doua programe.
Studiul a fost derulat pe un esantion de aproximativ 700 de persoane participante la cele doua programe, rezultatele fiind comparate cu cele obtinute printr-un sondaj paralel derulat pe un esantion similar format din 500 persoane care nu au urmat cursuri de educatie financiara. Numai jumatate dintre persoanele care nu au finalizat un curs de educatie financiara au reusit sa economiseasca in ultimele sase luni.
“Utilitatea programelor
BaniIQ si
Banii pe Net pentru cei aproape un milion de romani care au finalizat cursurile in ultimii cinci ani este evidenta. Acestia nu doar ca si-au imbunatatit substantial cunostintele financiare, dar si-au schimbat si obiceiurile de consum si economisire dupa finalizarea celor doua programe: cumpara online, folosesc produse si servicii bancare, utilizeaza instrumente de gestionare a bugetului personal si economisesc mai multi bani. Mai mult, efectul celor doua programe la nivelul societatii este incontestabil mai amplu, din moment ce trei sferturi dintre participanti declara ca au transmis mai departe, catre familie sau prieteni, cunostintele dobandite”, a declarat Catalin Cretu, director general pentru Romania, Croatia, Malta si Slovenia in cadrul Visa.
Incredere in platile online
Jumatate dintre cei care au urmat cursurile compara diferite oferte online inainte de a face o achizitie, iar doua treimi fac achizitii pe internet cel putin o data pe luna. Comparativ, mai putin de o treime dintre cei care nu au urmat programe de educatie financiara cumpara online o data pe luna.
Acest lucru se datoreaza faptului ca beneficiarii celor doua programe au invatat cum sa-si utilizeze corect cardurile pentru cumparaturi pe internet. In acest sens, noua din zece participanti si-au insusit informatiile de baza privind siguranta tranzactiilor online, cum ar fi rolul serviciului 3D Secure.
“Cunostintele privind modalitatea de alegere a magazinului online si recomandarile privind siguranta tranzactiilor pe internet insusite de participanti sunt cu atat mai utile in perioadele bogate in promotii, precum Black Friday. Foarte importanta este si constientizarea beneficiilor evidente ale platii cumparaturilor online cu cardul, printre care putem enumera dreptul de a adresa bancii refuzul la plata daca nu primesc bunurile/serviciile comandate sau la parametrii specificati si dreptul de a primi sumele platite in avans in termen de cel mult 7 zile, daca produsul comandat nu se afla pe stoc sau comanda este anulata”, se arata in comunicatul de presa privind rezultatele studiului de impact.
Oferte bancare comparate inainte de achizitie
Persoanele care au finalizat cursurile de educatie financiara au capatat mai multa incredere pentru a utiliza servicii si produse financiare, odata ce au inteles avantajele si modalitatile corecte de utilizare a acestora. Astfel, peste o treime dintre participanti au inceput sa foloseasca servicii de internet banking dupa finalizarea cursurilor, iar un sfert dintre acestia si-au facut sau au inceput sa foloseasca un card de debit sau un card de credit.
De altfel, apetitul participantilor pentru noile tehnologii a crescut dupa parcurgerea programelor de educatie financiara, unu din trei participanti utilizand servicii de mobile banking si alerte prin SMS. Totodata, acestia compara diferite oferte bancare inainte de a achizitiona un produs, in conditiile in care si-au insusit, in proportie de 80-90%, concepte precum comision bancar, plata contactless sau perioada de gratie.
Cele doua programe, derulate in scoli, biblioteci si online, au scopul de a-i ajuta pe romani sa-si administreze mai bine bugetul personal si sa se familiarizeze cu serviciile financiare. BaniIQ si Banii pe Net sunt derulate de Visa in parteneriat cu bancile din Romania si organizatia non-profit JA Romania.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News