Serviciul de internet banking a inceput sa prinda teren si in randul locuitorilor din mediul rural, potrivit unui studiu realizat in 2018. Aproximativ 49% dintre ei apeleaza la acest instrument cel putin o data pe luna, 35% cel putin o data pe saptamana, iar 24% zilnic sau de cateva ori pe saptamana.
La nivel national, cele mai multe persoane (42%) deruleaza astfel de operatiuni cel putin o data pe saptamana. Pe de alta parte, Bucurestiul se afla in fruntea topului de consum in privinta serviciului de internet banking: 71% dintre bucuresteni acceseaza acest serviciu cel putin o data pe luna, 53% cel putin o data pe saptamana, iar 41% zilnic sau de cateva ori pe saptamana.
In acelasi timp, studiul releva faptul ca barbatii sunt mai orientati decat femeile spre operatiuni de internet banking. Astfel, daca femeile utilizeaza acest serviciu zilnic sau de cateva ori pe saptamana in procent de 26%, in cazul barbatilor se constata o diferenta de +12% (38%).
“Daca ne referim in continuare la cei care utilizeaza internet bankingul cel putin o data pe saptamana, se observa si in acest caz diferente pe categorii de gen (fata de total populatie - 42%). Procentul femeilor este si de aceasta data mai scazut comparativ cu cel al barbatilor: 37% fata de 48%”, se mentionaza in document.
Tinerii, cei mai “devotati” consumatori
Analizand comportamentul de consum pe categorii de varsta, realizatorii studiului au constatat ca cei cu varste cuprinse intre 31 si 45 de ani sunt cei mai “devotati” consumatori. Persoanele din aceasta categorie aleg sa foloseasca Internet Bankingul cel putin o data pe saptamana in procent de 46%.
“Referindu-ne la aceeasi frecventa de consum, tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46 - 65 de ani, in cazul ambelor categorii de varsta inregistrandu-se un procent de 40% (cei care folosesc Internet Bankingul cel putin o data pe saptamana)”, se subliniaza in analiza citata.
Diferente de utilizare a serviciului mentionat apar si in functie de nivelul de educatie al populatiei. In cazul persoanelor cu o educatie medie si sub-medie, consumul de internet banking este mai scazut comparativ cu cei care beneficiaza de un nivel inalt de educatie.
Mai exact, ultima categorie mentionata utilizeaza internet bankingul in procent de 50% cel putin o data pe saptamana (cu 16% mai mult decat cei cu o educatie medie si sub-medie) si in procent de 71% cel putin o data pe luna (cu 20% mai mult decat cei cu un nivel mediu si scazut de educatie si cu 10% mai mult fata de media nationala).
Cei care folosesc internet bankingul zilnic sau de cateva ori pe saptamana sunt tot cei cu un nivel inalt de educatie - 37%, procentul celor care il utilizeaza cu aceeasi frecventa din randul persoanelor cu educatie medie si sub-medie fiind de 26%.
Datele prezentate provin din studiul „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat online de EXACT Business Solutions in luna iunie 2018, pe un esantion de 1.051 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, rezidente in mediul urban si rural si utilizatoare de internet.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News