Cei care datoreaza bugetelor locale sau bugetului de stat diverse contributii pot economisi timp prin utilizarea unor ordine de plata simplificate, precompletate de bancile partenere, fara niciun comision. Momentan, acest serviciu este disponibil pentru clientii BCR, iar din septembrie se vor alatura sistemului CEC Bank si Bancpost.
Ministerul Finantelor Publice a dezvoltat, in colaborare cu institutiile de credit, un sistem simplificat pentru plata impozitelor si taxelor de catre cetatenii care au cont bancar.
Clientii BCR si in curand cei ai CEC Bank si Bancpost care au serviciul de internet banking sau phone banking activat vor regasi in sistem
sabloane precompletate cu datele de identificare si contul IBAN al institutiilor publice beneficiare.
Plata se poate face si la ghiseele bancii, caz in care clientul va trebui sa prezinte ordinul de plata tiparit, in formatul pus la dispozitie de Ministerul Finantelor.
Clientii trebuie sa stie suma datorata
Clientii trebuie sa stie insa suma pe care o datoreaza la buget si tipul obligatiei (impozit pe venituri din cedarea folosintei bunurilor, taxe consulare, impozit pe cladiri, terenuri si mijloace de transport, precum si amenzi, catre orice primarie din tara).
Pentru aceste plati, clientii nu suporta comisioane bancare.
Conform estimarilor Ministerului de Finante, noul sistem va oferi beneficii pentru aproximativ 8 milioane de contribuabili, persoane fizice, clienti ai BCR, CEC Bank si Bancpost.
Plata taxelor locale cu cardul – un proiect cu acoperire redusa
Realizarea de sabloane de ordine de plata nu este primul proiect guvernamental de simplificare a platii taxelor si impozitelor in care sunt implicate bancile.
La finalul lunii martie, Ministerul Comunicatiilor a lansat portalul
www.ghiseul.ro, un proiect ce demarase in urma cu aproximativ 1 an.
Acesta permite tuturor primariilor sa se inroleze la un sistem unic ce ofera posibilitatea platii online, prin card bancar, a taxelor locale. Pana in prezent, doar 8 primarii s-au inscris in sistem, printre care si o comuna din judetul Tulcea, iar valoarea tranzactiilor realizate este de 300.000 lei. Pana la finalul anului insa, toate resedintele de judet si orasele cu mai mult de 150.000 locuitori trebuie sa adere obligatoriu la acest sistem.
Bucurestenii care locuiesc in sectorul 6 isi pot achita din iarna anului 2009 impozitele si amenzile la
infochioscurile gestionate de
Piraeus Bank si amplasate in diverse puncte cu trafic intens din sector.
Unele primarii au dezvoltat metode proprii de plata
Pe cand ideea unui sistem unic de plati nu era inca mai mult decat o perspectiva, mai multe primarii din tara au investit in sisteme proprii de incasare a impozitelor folosind cardul bancar, fie prin instalarea de POS-uri la ghisee, fie prin implementarea unor platforme de plata online.
La inceputul lui 2010, primariile din Baia Mare, Dej, Campia Turzii, Arad si Timisoara
aveau implementate astfel de sisteme proprii de acceptare a platii impozitelor prin card. De curand si primaria Municipiului Brasov a finalizat configurarea unui sistem propriu, simultam cu inrolarea in platforma generala www.ghiseul.ro.
Costurile de realizare si administrare a unor astfel de sisteme, fie la nivel local fie la nivel national, nu au fost pana acum date publicitatii. Surse din industria cardurilor estimeaza ca un sistem propriu dezvoltat de o primarie cu numar mediu de locuitori costa intre 20.000 si 80.000 euro, insa o parte din bani pot fi obtinuti si din fonduri europene.
Costurile aferente platformei Ghiseul.ro au fost suportate de APERO – Asociatia Pentru Plati Electronice din Romania – in schimbul posibilitatii de a impune primariilor care se inroleaza un comision de 2%, maxim 30 lei pe tranzactie.
APERO include in randul membrilor sau cele mai importante banci din Romania, scheme internationale de carduri (MasterCard si Visa), precum si procesatori si furnizori de tehnologie specifica.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News