De multe ori, angajatorii impun angajatilor deschiderea unui cont cu card atasat la o anumita banca pentru virarea salariilor. Parasirea locului de munca nu inseamna insa ca si cardul se anuleaza automat. Acesta ramane valabil pana si genereaza costuri importante daca nu este inchis printr-o cerere speciala chiar de client.
In Romania, sunt foarte multi salariatii care nu isi pot alege banca la care sa isi incaseze luna de luna veniturile. De obicei, angajatorii au incheiate conventii cu anumite banci si impun propriilor salariati sa isi deschida cont si card.
De cele mai multe ori, cererile de deschidere sunt semnate de angajati chiar la locul de munca, ceea ce creeaza confuzie si nu indica in mod clar salariatului ca el devine astfel clientul unei banci, iar cardul emis va fi valabil chiar si dupa ce locul de munca este schimbat.
Cardul nu poate fi inchis decat de catre salariat
Banca nu poate deschide un cont curent si nici nu poate emite un card fara semnatura salariatului. In acceasi nota, la parasirea locului de munca, contul si cardul atasat nu se pot inchide automat de catre angajator, fiind necesara si aici o cerere semnata din partea salariatului care utilizeaza acel card.
4 sfaturi pentru a nu plati in plus
• Daca nu mai doriti sa utilizati cardul, dupa schimbarea serviciului, mergeti la banca si solicitati personal inchiderea atat a contului cat si a cardului.
Cardul de salariu reprezinta un card de debit standard care ofera in plus facilitati acordate in cadrul conventiei dintre banca si angajator. Spre exemplu, uneori, salariatii nu platesc comisioane de retragere numerar de la ATM. In momentul in care salariatul isi paraseste locul de munca, sunt anulate doar aceste facilitati, nu si cardul in sine.
In consecinta, cardul ramane valid, clientii il pot utiliza in continuare iar acest lucru presupune comisioane de administrare.
• Atentie la descoperitul de cont. Va poate inscrie la Biroul de Credit.
In multe cazuri printre facilitatile cardului se numara si descoperitul de cont/overdraftul, o linie de credit de 3-6 salarii lunare. Dar, modul in care bancile trateaza aceasta linie de credit in momentul in care clientul isi schimba locul de munca, este diferit.
In unele cazuri, daca a intrat pe credit, in momentul in care nu mai este salariatul respectivei companii, overdraftul este inschis iar clientului i se poate solicita plata anticipata a intregii datorii.
In general insa, daca respectivul client face dovada ca are un nou loc de munca, cu un salariu cel putin egal cu cel initial, banca poate accepta
continuarea conventiei. Conditia impusa este ca si noul angajator sa vireze salariul tot in contul initial.
Chiar daca overdraftul nu a fost utilizat, clientii pot ajunge sa acumuleze datorii din comisionul de administrare a contului curent, neachitate. Acestea vor fi trase din linia de credit iar, daca datoria nu este platita la timp, banca poate raporta clientul ca restantier la Biroul de Credit.
• Incercati sa negociati cu angajatorul
Chiar daca sistemul de plata a salariului prin intermediul bancii alese de angajator s-a impamantenit, nu inseamna ca este obligatoriu sa si acceptati banca si oferta de card de salariu pe care vi-o indica angajatorul.
Beneficiile majore pe care le are angajatorul revin din comisioanele reduse sau chiar zero atunci cand transfera salariile in conturile angajatilor.
Puteti negocia insa ca salariul sa il primiti la banca aleasa de dvs. In general, comisionul de transfer pe care il va suporta angajatorul este de cativa lei.
In aceasta situatie, cardul si contul nu mai trebuie mutate de fiecare data cand este schimbat locul de munca, ceea ce inseamna mai putina birocratie si o gestionare mai facila
• Daca tot trebuie sa va mutati contul, bancile sunt obligate sa va asiste.
In cazul in care sunteti totusi de acord sa acceptati incasarea salariului pe cardul sugerat de angajator, in conditiile in care pana la momentul respectiv ati utilizat un cont si card atasat de la alta banca, “mutarea” trebuie facilitata de cele doua banci.
Mobilitatea contului nu presupune automat inchiderea contului vechi odata cu deschiderea altuia nou ci transferul principalelor operatiuni catre noua banca.
Aceasta obligatie aduce beneficii in special clientilor care deruleaza diverse operatiuni prin contul curent, precum plati recurente/debit direct, facilitandu-le acestora transferul tuturor conventiilor semnate in acest sens la noua banca.
Nu uitati insa ca la final, daca nu mai utilizati contul vechi, sa il inchideti pentru a nu genera costuri suplimentare.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News