1. cand banii sunt virati intr-un cont gresit si este eroarea bancii (operationale sau de sistem), banca are dreptul si obligatia sa intervina si sa corecteze eroarea. Aceasta situatie este clar reglementata de catre contractul incheiat intre client si banca. De exemplu, la Raiffeisen Bank se precizeaza:
"In cazul in care un cont al Clientului este creditat din eroare cu o suma, imediat ce a luat cunostinta de orice astfel de creditare incorecta, Clientul va notifica Banca, iar Banca va debita contul respectiv cu suma creditata incorect.
Daca, incalcand obligatia asumata prin aceasta clauza, Clientul retrage, transfera, dispune sau utilizeaza in orice fel suma creditata incorect sau o parte din aceasta, Clientul se obliga sa ramburseze de indata Bancii suma respectiva si sa despagubeasca Banca pentru orice pierdere suferita ca urmare a acestui fapt, impreuna cu orice dobanda penalizatoare calculata de catre Banca, suma utilizata fara drept fiind asimilata unui credit restant.
Daca eroarea de creditare este sesizata de Banca, de catre ordonatatorul platii/banca platitorului, Banca are dreptul, fara a fi necesara instiintarea sau obtinerea unei autorizari prealabile de la Client, sa corecteze eroarea prin debitarea contului cu suma respectiva, in baza unor acte in forma si substanta satisfacatoare pentru Banca. Banca va instiinta Clientul de corectia astfel efectuata, prin extrasul de cont."
2. Cand "eroarea" este generata de clientul care initiaza transferul (de ex. prin completare gresita a cod IBAN pt contul beneficiarului transferului), restituirea sumelor incasate necuvenit de catre persoana in contul careia au ajuns banii din gresala se poate face pe cale amiabila, sumele trebuind a fi restituite detinatorului de drept de persoana care i-a primit in cont. Tocmai de aceea banca recomanda verificarea fiecarui transfer (adresa, nume detinator cont sau firma etc) pentru a evita orice situatie neplacuta.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News