In privinta legislatiei, trebuie luate in considerare 2 aspecte:
- legislatia aplicabila unui magazin cu produs alimentare de tip clasic se va aplica si unui magazin online;
- legislatia aplicabila comertului electronic. Puteti vedea principalele acte normative aplicabile comertului prin Internet la adresa
http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc.html#21.
De asemenea, in continuare este si un scurt document cu 10 sfaturi juridice pentru comertul electronic, care explica succint toate aspectele legate de administrarea unui magazine online:
http://www.apti.ro/10_sfaturi_juridice_comert_electronic.pdf.
Referitor la costurile implicate, costul total al deschiderii unui magazin online variaza de la cateva sute de euro pana la cateva mii sau zeci de mii de euro, in functie de tipul si complexitatea afacerii. In alcatuirea bugetului, trebuie sa tineti cont de o serie de aspecte:
· chiria spatiului in care va veti desfasura activitatea. Orice firma trebuie sa aiba un sediu fizic;
· achizitionarea echipamentelor necesare;
· achizitia domeniului si a serviciului de hosting;
· costul de dezvoltare a site-ului si magazinului: daca decideti sa lucrati pe cont propriu, cu ajutorul prietenilor, costul va fi foarte redus sau chiar zero. Daca veti colabora cu o agentie sau freelancer, atunci costul depinde de complexitatea site-ului: numar de pagini, numar de produse, tehnologie folosite, baza de date etc.;
· costul stocului initial de produse, daca va fi cazul;
· costurile infiintarii firmei;
· salariile angajatilor, daca va fi cazul;
· buget alocat activitatilor initiale de marketing.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News