La Biroul de Credit sunt raportate atat informatii de natura pozitiva, precum date generale despre creditele unui client, cat si informatii de natura negativa, referitoare la persoanele fizice care au contractat credite si au intarzieri la plata ratelor mai mari de 30 zile calendaristice.
Astfel, in situatia in care intarzierea este mai mica de 30 zile, banca sau IFN-ul nu va raporteaza la Biroul de Credit.
Mai mult, incepand din 2008, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a reglementat activitatea Biroului de Credit prin Decizia nr. 105/2007.
Aceasta prevede ca institutia de credit nu are dreptul sa raporteze un client ca fiind restantier decat daca l-a instiintat in prealabil cu 15 zile inainte de data transmiterii, in scris, telefonic, prin SMS sau prin email,
Daca totusi, ati fost raportat pentru intarzieri mai mici sau nu ati fost instiintat inainte cu 15 zile, trebuie sa depuneti o cerere catre banca care v-a raportat, solicitand stergerea datelor dvs.
In cazul in care nu primiti un raspuns favorabil, puteti face o sesizare catre ANSPDCP, completand o
cerere tip.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News