Întrebare
Ce se intampla in situatia in care un client cumpara un produs de pe un site din Romania, dar atunci cand il primeste nu corespunde caracteristicilor de pe site? Dupa cat timp isi primeste banii inapoi si ce demersuri trebuie sa faca in acest scop?
Primul lucru pe care trebuie sa il faca clientul este sa contacteze comerciantul (preferabil si in scris) si sa incerce sa rezolve situatia cu acesta.
Este posibil ca produsul livrat sa difere de cel comandat dintr-o eroare, caz in care este posibila rezolvarea problemei direct cu comerciantul.
In cazul in care nu se ajunge la o rezolvare amiabila, clientul se poate adresa bancii sale emitente pentru a initia procedura de refuz de plata ca urmare a primirii unui produs neconform cu cel comandat. Banca emitenta va informa clientul cu privire la procedura ce trebuie urmata si documentele necesare.
Ca in orice caz de disputa, este nevoie de documente doveditoare din care sa reiasa motivul reclamatiei, precum si dovada faptului ca respectivul comerciant a fost contactat in vederea remedierii problemei si raspunsul furnizat de acesta (sau, daca este cazul, declararea faptului ca nu s-a primit raspuns).
Este dificil de spus dupa cat timp isi va primi clientul banii, existand mai multe stadii prin care se poate trece cu un refuz de plata, fiecare cu durate maxime prestabilite, depinzand de mai multi factori. Clientul trebuie sa stie, totusi, ca aceste cazuri sunt bine reglementate, existand proceduri clare, posibilitatea unui abuz fiind practic eliminata.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News