Patru din cele sapte banci care au fost chemate la negocieri de Asociatia Utilizatorilor Romani de Servicii Financiare (AURSF), in numele membrilor asociatiei, clienti cu credite in franci elvetieni, au raspuns solicitarii. Insa trei dintre ele au dat dovada de o atitudine neconstructiva, se arata intr-un raport al Asociatiei.
Cel trei banci fie au respins negocierile, fie nu au raspuns deloc, „cum a procedat, din pacate, Banca Romaneasca, fie ca ne-au transmis ca nu considera oportun sa ne intalnim, cel putin in acest moment, asa cum au reactionat reprezentantii Bancpost si OTP Bank", se arata in Raport.
Potrivit Asociatiei, refuzul bancilor de a discuta pe marginea situatiei creditelor propriilor clienti semnifica in fapt un refuz de a discuta cu clientii proprii, ceea ce contravine tuturor mesajelor lansate public de reprezentantii respectivelor banci, precum si tuturor indemnurilor la negocieri facute de institutiile care reglementeaza activitatea bancara.
AURSF a transmis noi solicitari bancilor si, in cazul in care nu-si vor schimba atitudinea, „bancile vor demonstra atat o lipsa de buna-credinta in raport cu proprii clienti, cat si o lipsa manifesta a responsabilitatii contractuale.
In calitate de imputerniciti ai consumatorilor, vom duce si mai departe aceste dovezi concrete catre toate institutiile abilitate, care pot demara actiuni in vederea solutionarii situatiei in care se afla zeci de mii de familii - Parlament, Ministerul Finantelor Publice, ANPC, BNR, etc. Daca si aceste institutii, impotriva evidentei, vor refuza sa ia masuri, vom initia si alte demersuri, atat la nivel national, cat si international, pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor utilizatori de servicii financiare”, se mai arata in raportul Asociatiei.
Pe de alta parte, patru banci au raspuns solicitarii AURSF. "Raiffeisen Bank ne-a invitat la sediul sau, scopul intalnirii fiind acela de a purta o discutie in care partile sa isi prezinte punctele de vedere si propriile abordari ale solutiilor pe care le vad posibile. Intalnirea a avut loc in dupa-amiaza zilei de 3 aprilie, pe durata a aproape 3 ore", mai spun autorii documentului.
Celelalte banci care au dat dovada de atitudine constructiva sunt Volksbank, Piraeus Bank si Credit Europe Bank.
Demersul declansat de AURSF a fost facut in data de 17 martie a.c., prin transmiterea de invitatii catre cele sapte banci mentionate, care au acordat credite in franci elvetieni.
"In dimineata zilei de 18 martie, presedintele ANPC si-a anuntat totala disponibilitate de a sprijini demersul, inclusiv prin asumarea pentru ANPC a unui rol de mediator al negocierilor”, se subliniaza in documentul Asociatiei.
Membrii AURSF au avut, in data de 24 martie, si o intalnire cu seful reprezentantei FMI de la Bucuresti, caruia i-au expus viziunea asupra modului in care au fost acordate creditele in CHF, asupra necesitatii de impartire echitabila a poverii intre creditori si debitori si asupra demersului initiat in comun de AURSF si de Grupul Clientilor cu Credite in CHF. „A fost abordata si problema clauzelor abuzive din contractele de credit si am discutat si despre viziunea noastra privind necesitatea elaborarii unei legi a falimentului personal echilibrate, care sa tina cont de necesitatea protejarii debitorilor ajunsi in dificultate financiara”, mentioneaza reprezentantii Asociatiei.
In Asociatie s-au inscris, pana in prezent, 1.473 de clienti, dintre care clienti ai Volksbank - 320, OTP Bank - 275, Bancpost - 265, Raiffeisen Bank - 212, Banca Romaneasca - 153, Piraeus Bank - 141, Credit Europe Bank - 107.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News