G UGilbert Untea
Economisire Creditare de la BCR Banca pentru Locuinte
Pe data de 22 ianuarie 2010, am deschis un cont de economisire-creditare, depunand suma de 1000 RON.Acest cont l-am deschis la insistentele functionarei, pentru ca eu nici macar nu auzisem de existenta unui asemenea cont. Doamna mi-a prezentat beneficiile acestei depuneri, mai ales \"prima de la stat de 250 euro\".Vazand ca este un comision mic, de 1%, am semnat si am incheiat astfel contractul. Ajuns acasa insa, reiau si citesc conditiile contractuale. Raman surprins cand vad scris: comision 500 si ceva de RON. Nu inteleg. 1% inseamna 500 de RON?!1% din ce?Eu am crezut ca este vorba de 1% din suma depusa. Eu nu am facut nici un credit. Eu am depus suma de 1000 RON pentru ecomonisire. Doar atat.
Caut pe internet si dupa cum vad mai sunt si alte persoane pacalite la fel ca si mine.
inca sunt in termen de 10 zile si vreau sa cer anularea acestui contract si restituirea intregii sume de 1000 RON.
Aceste lucruri ar trebui sa fie explicate clar clientilor. Profitati de ignoranta persoanelor pentru a percepe aceste comisioane uriase.
Sper sa nu fie cazul sa actionez si in justitie pentru reabilitarea cazului.
Am efectuat nenumarate incercari de a va contacta, insa fara rezultat. Intelegem sa ne exprimam astfel pe aceasta cale regretul pentru cele semnalate de dumneavoastra, in special pentru intentia pe care ati anuntat-o, de a anula contractul de economisire-creditare pentru domeniul locativ. Data fiind importanta celor semnalate de dumneavostra, referitoare la consilierea pe care ati apreciat-o nesatisfacatoare, am incercat, prin colega noastra, din cadrul BCR Banca pentru Locuinte, care coordoneaza direct zona de distributie din Sud-Estul Romaniei, sa va contactam (telefonic) pentru a lamuri toate aspectele acestui produs, in general, dar si ale contractului concret pentru care ati completat cererea catre BCR Banca pentru Locuinte. De la colegii nostri din BCR, din unitatea in care ati incheiat aceasta cerere, am inteles ca sunteti plecat din tara, insa aveti un imputernicit care poate sa va reprezinte.
Dorim sa subliniem faptul ca, in prezent, nu aveti pentru ce sa va ingrijorati: ca urmare a celor postate de dumneavoastra, am stopat temporar (pana la clarificarea finala a situatiei) procesarea cererii dumneavoastra, astfel ca incheierea contractului cu BCR BpL nu este finalizata. Banii pe care i-ati depus - cei 1.000 lei - sunt in siguranta, si, in situatia in care ne veti solicita (dumneavoastra, ori imputernicitul dumneavoastra) in mod oficial (nu printr-un mesaj postat pe internet) restituirea lor, o vom face de indata ce primim solicitarea, in contul bancar pe care ni-l indicati. Prin urmare, asteptam sa comunicati colegilor nostri din BCR/Sucursala Judeteana Braila hotararea dumneavoastra finala referitoare la cererea de incheiere a contractului cu BCR Banca pentru Locuinte, si sa completati (personal sau prin imputernicitul dumneavoastra) formularele aferente.
Legat de cele semnalate de dumneavoastra referitor la comisionul bancii noastre (comisionul de deschidere, de 1% din suma contractata), trebuie sa mentionam faptul ca despre existenta si cuantumul acestuia noi informam clientii/persoanele interesate inca din cuprinsul cererii pe care acestia o completeaza si o semneaza. Si dumneavoastra ati completat si semnat acest formular - puteti verifica exemplarul care a ramas la dumneavoastra, in cadrul caruia este scris foarte mare: "Comisioane standard: deschidere 1% din suma contractata", in partea dreapta-sus a formularului. De asemenea, tot cu litere mari si ingrosate sunt rubricile "Suma contractata" si "Comision de deschidere", care se completeaza potrivit nevoii/solicitarii fiecarei persoane in parte. In cazul dumneavoastra, este scris "53.900 lei" la "Suma contractata" si "539 lei" la "Comision de deschidere", iar cererea este semnata de dumneavoastra.
Desigur ca nu excludem faptul ca poate, din graba ori alte cauze, dumneavoastra sa nu fi retinut exact aceste valori, ori sa fi avut in vedere altele (1% din valoarea depunerii pe care ati facut-o). De aceea este important pentru noi sa clarificam direct cu dumneavoastra aceste aspecte, si sa va prezentam ce inseamna incheierea acestui contract relativ la nevoile si necesitatile dumneavoastra concrete. Poate (de ce nu?) veti ajunge la concluzia continuarii unui astfel de contract.
Decizia va apartine si o vom respecta intocmai, atat in situatia in care alegeti sa nu dam curs cererii dumneavoastra de incheiere a contractului si sa va restituim suma depusa, cat si in cea in care alegeti continuarea contractului, fiindu-va alaturi pentru orice informatii sau detalii.
Toate cele bune,
Cora Dolinski
Director Directia Juridic, Conformitate si Relatii Publice