De la 1 ianuarie 2007, posesorii de masini vor trebui sa achite taxe mai ridicate. Impozitul asupra mijloacelor de transport inregistreaza cresteri substantiale pentru autovehiculele cu motoare puternice. In plus, se introduce taxa speciale la prima inmatriculare, menita sa descurajeze importurile de masini second hand.
Din 2007, guvernul a modificat modul in care se calculeaza taxa asupra mijloacelor de transport. Inainte, aceasta se determina in functie de capacitatea cilindrica prin inmultirea fiecarei grupe de 500 cmc sau fractiune din aceasta grupa cu o valoarea impozabila corespunzatoare. Pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica de pana la 2.000 cmc (inclusiv), valoarea impozabila era de 7 lei, iar pentru motoarele mai mari de 2.000 cmc, aceasta valoare urca la 9 lei.
In conditiile noului cod fiscal, impozitul se calculeaza pentru fiecare 200 cmc sau fractiune din aceasta valoare. In plus grila de impozitare a devenit mai complexa. Pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, valoarea impozitului este de 7 lei pentru fiecare 200 cmc sau fractiune. De exemplu, taxa pentru un Logan cu un motor de 1.390 cmc va fi in 2007 de 49 lei, fata de 21 lei a fost in 2006.
In schimb, fiecare grupa de 200 cmc, are un impozit de 15 lei pentru autovehiculele cu motoare intre 1.600-2.000 cmc, 30 lei - intre 2.600-3.000 cmc, 60 lei intre 2.600-3000 cmc si 120 lei pentru motoarele mai mari de 3.000 cmc. Astfel, masinile cu motoare puternice vor fi impozitate mai sever. De exemplu, posesorul unui Volkswagen Passat cu un motor de 1,9 l va plati 150 lei, fata de numai 28 lei cat platea inainte. Cel puternic vor fi afectate modelele SUV. Taxa pentru un BMW X5 cu motor de 4,4 l va creste de la 81 lei la 2.640 lei.
Conform legii, nivelul acestor impozite poate fi majorat cu pana la 20% de catre consiliile locale, astfel ca taxele achitate depind in final si de hotararile luate pe plan local.
Tot de la 1 ianuarie 2007, se va introduce taxa speciala pentru autoturisme, care se achita cu ocazia primei inmatriculari in Romania. Acest impozit are ca scop descurajarea importurilor de masini rulate. Valoarea taxei este influentata de capacitatea cilindrica, vechimea masinii si norma de poluare, ultimul criteriu avand cel mai puternic impact. De exemplu, pentru o masina cu o vechime de 3 ani si un motor de 1,4 l, taxa este de peste 1.000 euro daca are un catalizator Euro 3 si de aproape 4.000 euro ? pentru Euro 1.
Si pentru masinile noi se va plati taxa speciala, indiferent de zona de provenienta: productie interna sau import. In acest caz, nivelul taxei este insa mai scazut, deoarece modelele noi sunt echipate cu catalizator Euro 4. Pentru o masina de acest fel cu o capacitate cilindrica de 1.400 cmc, taxa speciala va fi de 160 euro.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News