Bancile incearca sa vanda produse la pachet si pentru clientii IMM la fel ca meniul de la fast-food: clientii platesc mai putin cand cumpara mai mult. Strategia pare sa dea roade in conditiile in care o singura facilitate poate determina potentialul client sa cumpere si sa utilizeze servicii pe care altfel nu le-ar fi achizitionat.
Bancile au decis sa atace piata IMM-urilor cu pachete ce inglobeaza, pentru un cost unic pe luna, diverse servicii si produse . “Ideea de pachet ne-a venit de la fast-food. Aici, costul e mai redus daca iei mai mult si toata lumea e fericita”, au precizat reprezentantii OTP Bank.
De multe ori insa clientii nu sunt atat de atrasi de structura pachetului, ci sunt “agatati” de un singur produs.
La baza, toate pachetele contin unul sau doua conturi curente, acces la aplicatiile de internet banking ale bancii, discounturi la comisioanele aferente platilor sau retragerilor de numerar, precum si un card de debit.
Teoretic, cumparand pachetul, o companie care are nevoie de toate aceste servicii plateste mai putin decat daca ar fi obtinut produsele separat.
Pentru a-si convinge, insa, potentialii clienti sa achizitioneze tot pachetul, bancile ii atrag si prin diverse oferte speciale, de care in mod normal, nu ar putea sa beneficieze.
Dobanzi mai mari la depozite
“Pentru multi este foarte atractiva dobanda mai mare pe care o oferim la contul curent in aceasta perioada ”, a mentionat Roxana Hildan, director adjunct in cadrul directiei IMM a OTP Bank.
Pachetele OTP Bank presupun o dobanda pentru contul curent egala cu cea oferita pe banca pentru un depozit pe termen la o saptamana. De asemenea, clientii care achizitioneaza pachete primesc dobanzi preferentiale la depozite, mai mari cu pana la 1 punct procentual fata de oferta standard a bancii.
Facilitati la credite
Raiffeisen Bank, care a lansat la randul sau o oferta de pachete operationale pentru IMM-uri in vara, marseaza pe facilitati in situatia in care clientii se decid sa obtina un imprumut tot de la Raiffeisen Bank.
“Am inclus in aceste pachete produse si servicii care, din experienta clientilor nostri, sunt dintre cele mai frecvent utilizate in activitatea de afaceri de zi cu zi”, preciza la momentul lansarii Monica Udrescu, director aria IMM in cadrul Raiffeisen Bank.
Astfel, pe langa facilitati privind operatiunile curente, clientii care achizitioneaza un pachet obtin reduceri de pana la 100% din comisionul de analiza a aplicatiilor pentru credite precum si posibilitatea de a obtine un card de credit business fara taxe de administrare.
Aceeasi strategie o adopta si BCR, care, pentru clientii care au un pachet de produse si servicii ofera o dobanda mai mica cu 1 punct procentual pentru o serie de credite.
Reduceri de comisioane
Clientii Bancii Transilvania primesc inapoi in fiecare luna maximum 50% din valoarea comisioanelor aferente operatiunilor realizate, dar nu mai mult decat o anumita suma stabilita initial. Aceasta este recalculata la fiecare 6 luni. Cu cat suma creste – ca urmare a utilizarii mai intense a serviciilor bancii – cu atat facilitatile oferite sunt mai mari.
Si BRD, Volksbank, UniCredit Tiriac Bank si ING ofera pachete clasice ce contin conturi curente, carduri si discounturi la efectuarea de viramente sau retrageri numerar.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News