Criza nu a afectat doar sistemul bancar. Si societatile de leasing sufera ca urmare a scaderii finantarilor in piata. De asemenea, fraudele comise in ultimii ani incep sa iasa la suprafata si sa produca pierderi care, in final se scad din profituri.
"O sa ramana jucatorii seriosi, iar cei care au fost oportunisti vor disparea", spune Dan Constantinescu, directorul executiv al UniCredit Leasing, considerand ca acesta este insa un pas dureros catre maturizare.
Din cateva sute de societati de leasing cuprinse in Registrul General si Registrul Special la Banca Nationala, primele care vor cadea vor fi cele mici care au probleme de finantare si care au lasat prudenta la o parte in momentele de crestere, confruntandu-se in prezent cu o rata mare de frauda sau de neplata.
Scoringul - folosit si de companiile de leasing
Inca de anul trecut, companiile mari au inceput sa dezvolte diferite servicii auxiliare produsului clasic de leasing, destinate a oferi valoare adaugata clientilor. Totodata, ele au restructurat activitatea interna, astfel incat solicitantii sa poata obtine finantarea cu mai putina birocratie.
"De la finalul lui 2008 am introdus in oferta produse noi de leasing, cu timp redus de acordare", a precizat Dan Constantinescu.
Procedura clasica consta in analiza dosarului de catre departamentul de risc si transmiterea deciziei catre agentul de vanzari.
"In prezent, raspunsul poate fi dat pe loc de agentul de vanzari in urma unei analize de tip scoring. Daca se accepta finantarea, contractul se poate descarca din programul intern si semna pe loc, iar clientul pleaca acasa cu masina", a precizat directorul UniCredit Leasing.
Facturile se pot urmari pe internet
O alta facilitate pusa la dispozitia clientilor de cateva societati mari de leasing este si posibilitatea de a accesa informatii financiare pe internet.
Clientii pot verifica contractul, pot urmari facturile emise si stadiul in care se afla platile, inclusiv cele aferente asigurarii autoturismului.
De asemenea, clientii pot trimite mesaje printr-o aplicatie direct din cont legate de diverse probleme, acestea fiind directionate mai departe catre persoane abilitate sa se ocupe de problema.
"In acest mod, se face o economie de timp. Clientul nu mai este plimbat de la un departament la altul deoarece, de la inceput, il contacteaza chiar o persoana calificata sa il ajute in problema specifica lui", explica Dan Constantinescu.
Criza financiara ar putea elimina companiile oportuniste si cele care au probleme de finantare. Jucatorii importanti au trecut la implementarea unor modele de scoring pentru a reduce timpul de raspuns in analizarea cererilor de finantare si ofera acum clientilor posibilitatea de a-si monitoriza online contractul de leasing.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News