In incercarea de a-si epuiza stocurile de masini, dealerii si producatorii auto vin cu idei din ce in ce mai ingenioase de a-si vinde marfa. Acestia nu mai au rabdare sa astepte relansarea creditarii si prefera sa dea autoturismele in sistem de inchiriere, prin leasing operational.
Dupa modelul dezvoltatorilor imobiliari care incaseaza banii si in rate, acum a venit randul industriei auto sa conceapa propriile solutii de finantare pe perioada de criza.
In urma cu un an, dealerii auto ofereau clientilor posibilitatea de a obtine credit, fara a se mai deplasa la banca. Dosarul era depus in showroom, fiind apoi transmis bancii spre aprobare.
Acum ca bancile au blocat creditarea, dealerii auto recurg la noi metode de finantare. Solutia gasita este leasingul operational.
Principalul avantaj consta insa in posibilitatea acordarii de finantari fara a se supune regulilor BNR, insa prin asumarea unor riscuri mai mari.
Daca in cazul leasingului financiar, rata lunara nu trebuia sa depaseasca 35% din venitul net, conform restrictiilor BNR, la leasingul operational aceste limitari dispar. In plus, contractul nu mai prevede ca autoturismul va intra automat in posesia clientului la finalul perioadei.
Fiind asimilat cu un contract de inchiriere, leasingul operational presupune ca societatea care acorda finantarea percepe o chirie.
Fara analiza dosarului de finantare
Peugeot se lauda cu finantare garantata indiferent de nivelul de venit prin leasing operational oferit de MyRent.
Sistemul de finantare nu presupune realizarea unui scoring, clientul fiind obligat doar sa completeze o adeverinta de venit tip luata de la sediul Peugeot si sa prezinte un avans, echivalent cu 4-5 rate lunare.
Pe toata durata contractului - ce ajunge la 5 ani - ratele sunt fixe, iar la final clientul poate negocia cumpararea autoturismului.
La Dacia se poate obtine leasing operational prin RCI Leasing sau Impuls Leasing, fara o analiza a venitului sau a capacitatii de rambursare.
Si la Fiat clientii pot obtine un autoturism pentru care platesc doar chirie, tot prin Impuls Leasing. Se solicita insa un avans de 20% iar la final, pentru a intra in posesia autoturismului, clientul mai trebuie sa plateasca 35% din pret.
Leasingul operational este mai scump
Obtinerea unui autoturism prin leasing operational nu este insa recomandata populatiei de catre consilierii de vanzari, deoarece implica un nivel mai mare al costurilor si nu genereaza avantaje fiscale ca in cazul companiilor.
La Impuls Leasing, obtinerea unei Dacia Sandero de 8.700 euro prin leasing operational implica un avans initial de 2.400 euro. Pe urma, clientul trebuie sa achite timp de 4 ani rate lunare de 173 euro, plus asigurarea casco de aproximativ 30 euro pe luna.
La final, clientii care doresc sa intre in posesia autoturismului trebuie sa mai plateasca o valoare reziduala de 35% din pret, respectiv 3.000 euro.
In final, costul total al unui Sandero de 8.700 euro ajunge prin leasing operational in 4 ani la 15.000 euro, cu tot cu TVA.
In cazul unui contract de leasing financiar, ofertele din piata presupun ca in 4 ani se platesc aproximativ 11.500 euro, cu tot cu avansul si asigurarea.
In ceea ce priveste creditele bancare, suma totala platita pentru achizitionarea unui Sandero de 8.700 euro pe 4 ani, inclusiv avansul de 20% si asigurarea casco, ajunge la putin peste 12.500 euro.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News