Marile companii au o productivitate mai ridicata decat cele mici deoarece adopta mai rapid tehnologii moderne, cum sunt si serviciile de internet banking. Foarte multe IMM-uri din Romania inca nu folosesc aceste aplicatii, ratand astfel posibilitatea de a-si reduce costurile si a deveni mai competitive.
Firmele mici utilizeaza intr-o masura mai mica serviciile moderne oferite de banci (e-finance), precum internet banking-ul si instructiunile de plata automate, spre deosebire de companiile medii si mari cu mai mult de 50 de angajati, conform unui studiu al Deutsche Bank.
Acesta este un atu pentru marile companii, deoarece le genereaza economii semnificative de costuri si, ulterior, o productivitate mai ridicata.
In 2009, peste 85% din firmele din Europa cu mai mult de 50 de angajati utilizau serviciul de internet banking, in timp ce doar 78% din firmele mici foloseau acest serviciu.
In zona instructiuni de plata automate, diferentele intre companiile mici si mari devin si mai insemnate. Doar 29% din firmele mici folosesc aceste servicii, fata de 56% in cazul marilor companii.
Numarul firmelor mici ce folosesc internet banking creste, dar nu suficient
In ultimii ani, tot mai multe IMM-uri incep sa opteze pentru canalele de distributie electronice. La nivel european, rata de crestere a utilizatorilor IMM de internet banking este 4% pe an.
Fata de anul 2004, cand doar 65% din firmele mici din Europa foloseau acest serviciu, in 2009, procentul a crescut cu aproape 15 puncte procentuale.
“Oricum, o oarecare convergenta va aparea in viitor pentru ca gradul de folosire a serviciului de internet banking la nivelul marilor companii nu poate sa creasca prea mult”, se precizeaza in studiul Deutsche Bank.
Romania este codasa la folosirea internet banking-ului in firmele mici
Numarul firmelor mici care folosesc serviciile bancare moderne ca internet banking-ul din Romania este cel mai scazut din Europa. Mai putin de 50% din firmele mici din Romania folosesc acest serviciu.
Alaturi de Romania, la capatul listei se gaseste si Bulgaria, cu un procent asemanator.
La polul opus se plaseaza tarile nordice, in Estonia si Lituania peste 90% din firmele mici folosind acest serviciu.
In Polonia si Ungaria, mai mult de 70% din companiile cu mai putin de 50 de angajati folosesc internet banking-ul, iar in Cehia procentul trece de 85%, conform studiului Deutsche Bank.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News