Cumparatorii de masini la mana a doua vor avea la dispozitie un serviciu prin care se pot obtine rapid informatii tehnice importante cu privire la acesta, printr-un sms trimis la RAR. In acest fel, ei pot afla mai multe despre starea tehnica a autovehiculului, numarul real de kilometri dar si accidentele in care a fost implicat.
Autoritatea de Supravegere Financiara (ASF) si Registrul Auto Roman (RAR) anunta ca vor derula trei proiecte in comun cu impact asupra pietei auto din Romania.
In primul rand urmeaza sa fie implementat un serviciu pentru o informare rapida, corecta si transparenta a cumparatorilor de autovehicule second-hand. Astfel, printr-un sms transmis catre Registrul Auto Roman, cumparatorii vor putea afla date despre istoricul unui autovehicul cu privire la numarul de kilometri, eventuale deficiente avute in timp ale acestuia, precum si informatii generale despre daunele inregistrate de catre acel autovehicul.
Serviciul a fost initiat in contextul in care piata auto second hand din Romania a fost, in ultimii ani, subiectul unor dezbateri aprinse cu privire la falsificarea sau ascunderea unor informatii relevante asupra uzurii sau starii tehnice a unui autovehicul. “ASF, in limitele furnizarii unor informatii care se supun reglementarilor de protectie a datelor, va sprijini acest proiect prin transmiterea de informatii privind cazierul de daune al fiecarui autovehicul pentru care a fost deschis vreun dosar de dauna”, se arata intr-un comunicat al institutiei.
Numai in 2017, in Romania au fost inmatriculate sau reinmatriculate peste un million de masini second-hand. Potrivit informatiilor din piata, aproximativ jumatate din masinile aduse in Romania in vederea vanzarii au avut probleme tehnice.
Masuri pentru masinile avariate la sistemele de siguranta
Un alt proiect de colaborare ASF-RAR se refera la efectuarea inspectiilor tehnice de siguranta pentru vehiculele cu avarii ale sistemelor de siguranta rutiera. Proiectul presupune ca unui autovehicul, ale carui sisteme de securitate rutiera sunt grav avariate in urma unui accident, sa i se suspende inspectia tehnica periodica (ITP), urmand ca dupa efectuarea reparatiei sa i se efectueze o verificare a conformitatii starii tehnice. Daca in urma acestei verificari, autovehiculul indeplineste cerintele functionale si dimensionale, inspectia tehnica periodica (ITP) reintra in valabilitate. Aceasta verificare va fi obligatorie doar pentru autovehiculele care au anumite tipuri de avarii ce pot pune in pericol siguranta rutiera. Masura va avea consecinte asupra tuturor autovehiculelor.
Totodata, cele doua institutii propun si un proiect care vizeaza constituirea corpului constatatorilor de dauna independenti. Acest proiect vine in completarea Normei RCA si va presupune liberalizarea acestei meserii, asigurandu-se conditiile de independenta, pregatire profesionala si raspundere a viitorilor constatatori de dauna. In urmatoarele luni va incepe dezbaterea pe acest subiect, urmand ca in trimestrul trei al acestui an proiectul sa devina functional, promit reprezentantii celor doua institutii.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News