Tot mai multe masini second-hand intra in Romania, avand in vedere ca sunt atractive prin pretul cu mult mai redus fata de cele noi. Cumparatorii trebuie, insa, sa fie atenti la mai multe aspecte cand achizitioneaza o astfel de masina, multe dintre ele mascate de vanzatori. Care sunt cele mai frecvente modalitati de inselare a cumparatorilor?
Modificarea kilometrajului este folosita preponderent in cazul masinilor vechi, insa pe piata second-hand sunt si masini aproape noi, cu kilometrajul real, care, insa, au fost implicate in accidente grave.
Masini implicate in accidente grave, vandute ca aproape noi
"Samsarii insala cumparatorii de masini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci si prin readucerea pe strada a unor autoturisme cu daune majore, unele declarate dauna totala, desi sunt aproape noi, au carte service si kilometri putini si reali. Din statisticile InspectorAuto.ro reiese ca 67% dintre masinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta au avut cel putin un incident", releva studiul realizat de site-ul mentionat.
Din studiu mai reiese ca, din totalul masinilor cu daune, 36% au suferit reparatii in suma totala de pana la 2.200 de euro, ceea ce inseamna ca avariile nu au fost grave, 79% au avut reparatii de pana la 10.000 euro, ceea ce presupune avarii medii spre mari, si 12% au fost avariate grav, cu valori ale reparatiilor de pana in 15.000 de euro, chiar si daune totale.
"Pentru foarte multi cumparatori de masini rulate kilometrii sunt principalul criteriu in alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situatiile in care sunt cumparate masini cu kilometri reali, dar cu foste daune, unele chiar daune majore. Kilometrii conteaza la o masina rulata, dar nu sunt singurul element de luat in calcul atunci cand vrem sa ne asiguram ca facem o alegere buna", spune Mihai Cune, fondator si director general al InspectorAuto.ro.
Alte aspecte de care trebuie sa tii cont
In opinia sa, cumparatorul unei masini second-hand trebuie sa fie atent la linia caroseriei, distanta dintre elementele de caroserie, eventuale urme de impact frontal, sa verifice grosimea stratului de vopsea cu un aparat electronic sau mecanic, sa verifice portbagajul pe interior, dar si zonele in care se afla airbag-urile la interior, si sa faca proba de drum cu masina.
"O masina rulata de 5-6 ani fara nicio avarie este relativ greu de intalnit, mai ales daca masina a circulat in Romania. De aceea, este foarte important sa putem evalua gravitatea daunelor. Daca avem o aripa vopsita sau inlocuita, o bara revopsita, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atat timp cat lucrarile sunt facute de calitate putem merge mai departe cu achizitia la un pret corect. Insa, daca am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stalpii, pragurile, structura de rezistenta, airbag-urile etc. trecem mai departe si cautam alta masina", spun autorii studiului.
Portalul ofera cumparatorilor posibilitatea de a verifica istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand si are o baza de date de peste 6 milioane de inregistrari. In acest fel, cumparatorul poate afla daca este pe cale sa cumpere o masina fara accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.
In 2017, in Romania s-au inregistrat aproape o jumatate de milion de tranzactii cu masini second-hand, ca urmare a eliminarii timbrului de mediu.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News