Consiliul Concurentei a impus in august noi reguli privind modul in care companiile fac schimb de informatii legate de clienti, astfel incat sa fie ingreunate strategiile de impartire a pietei si fixarea anumitor preturi, care constituie practici anticoncurentiale.
In urma demersurilor demarate de Consiliul Concurentei, companiile grupate sub umbrela Asociatiei Societatilor de Leasing Operational (ASLO) si alte 14 companii s-au angajat sa adopte un set de masuri care sa impiedice cartelizarea si sa elimine ingrijorarile manifestate la nivelul institutiei de supraveghere.
In cazul in care semnatarii nu isi indeplinesc angajamentele asumate, Consiliul Concurentei ar putea trece si la amenzi, acestea putand ajunge pana la 10% din cifra de afaceri.
Furnizarea datelor devine facultativa
In primul rand, pachetul de masuri vizeaza schimbul de informatii referitoare la volumele realizate de fiecare societate semnatara, informatie prin care se puteau realiza strategii de aliniere a preturilor si impartire a pietei.
Din statutul ASLO vor fi eliminate prevederile care impun obligativitatea furnizarii datelor, informatiile urmand a fi puse la dispozitie de catre companii in mod voluntar.
In plus, doar daca exista minimum cinci participanti, informatiile vor fi prelucrate si distribuite in forma agregata iar acest lucru se va realiza intr-un mod care sa nu permita identificarea companiilor de leasing respective.
Politicile comerciale vor fi confidentiale
ASLO si un numar de 14 companii s-au angajat sa nu faca publice informatii privind strategiile si politicile comerciale, reducandu-se astfel riscurile unei posibile coordonari intre societatile de leasing operational.
In plus, ASLO va publica pe site-ul sau rezultatele agregate obtinute in urma colectarii si prelucrarii datelor de la companii, in acest fel, putand avea acces la informatii si companiile care nu sunt membre ale asociatiei.
Informatiile de piata vor fi disponibile atat clientilor si altor societati active pe piata, cat si potentialilor concurenti, intr-o forma care sa reflecte conditiile de piata, reducandu-se riscul aparitiei practicilor anticoncurentiale (cand centralizarile contin elemente cu grad mare de individualizare, acest fapt poate facilita coordonarea companiilor in ceea ce priveste strategiile de ofertare, o practica anticoncurentiala).
Companiile care si-au asumat angajamente sunt ALD Automotive, Arval Service Lease Romania, Autotechnica Fleet Services, BCR Fleet Management, BT Operational Leasing, Business Lease Romania, Leaseplan Romania, New Kopel Romania, Porsche Mobility, Premium Leasing, RCI Finantare Romania, Unicredit Leasing Fleet Management, Alexandros Long Term Rental, Finmedia.
Diferenta intre leasingul financiar si cel operational
Leasingul operational reprezinta transferarea dreptului de utilizare al unei flote unei companii in conditiile achitarii unei rate lunare fixe, care acopera toate costurile de functionare ale unei masini cat si alte servicii suplimentare.
Daca in cazul leasingului financiar clientul achita doar cheltuielile financiare (costuri de capital-dobanda, depreciere, taxa de leasing, taxa administrativa), in cazul leasingului operational in rata sunt incluse si taxele si impozitele, asigurari, service-ul complet, servicii de monitorizare si cheltuieli administrative.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News