Dupa o perioada in care criza financiara si-a spus cuvantul asupra activitatii segmentului de leasing, societatile incep sa revina usor pe piata cu noi oferte, axate in special pe finantarea in lei.
Daca in anii anteriori crizei, finantarea prin leasing mergea aproape in exclusivitate pe varianta in euro, in prezent ofertele noi pentru populatie testeaza si optiunea de finantare in moneda nationala.
De curand Raiffeisen Leasing a lansat doua produse de leasing in lei destinate populatiei, cu dobanda fixa sau variabila, indexata in functie de Robor la 1 luna.
“Am lansat produsul in lei pentru a le oferi clientilor o alternativa prudenta de finantare, care le permite sa evite riscul valutar”, a precizat Felix Daniliuc, director general al companiei.
Noul produs se acorda cu un avand incepand de la 15%, pe o perioada de pana la 5 ani si este destinat IMM-urilor si persoanelor fizice autorizate, pentru achizitia de autoturisme, vehicule comerciale si echipamente, noi sau second hand.
Raiffeisen Leasing nu este insa prima societate care a mizat pe finantarile in lei in 2012. De la inceputul anului si BCR Leasing si BRD Sogelease au decis sa lanseze si optiunea de
leasing in lei pentru clientii companii.
Mutarea este cu atat mai importanta cu cat societatile care au ales aceasta varianta sunt printre cele mai mari din piata iar, daca noua linie de business se va dovedi viabila, atunci este posibil ca tot mai multe societatii de lesing sa mearga pe aceesi cale.
Totusi, chiar daca clientii sunt protejati de riscul valutar, finantarile in lei prezinta inca dezavantajul unor costuri usor mai mari. Indicii Robor, in functie de care este stabilita dobanda pentru clienti, au inceput din nou sa urce si au depasit pragul de 6% pentru toate scadentele de peste 1 luna, dupa ce in primavara nivelurile scazusera sub 4%.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News