Persoanele fizice care cumpara mai mult de doua autoturisme rulate pe an vor fi verificare de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF. Institutia deruleaza operatiunea Xenon, prin care controleaza achizitiile intracomunitare de autovehicule second-hand pentru a preveni frauda fiscala in acest domeniu.
Mai exact, institutia va retine pentru verificari autoturismele cumparate de intermediari daca sunt mai mult de doua pe an.
Totodata, sunt controlate transporturile de autovehicule la mana a doua, efectuate atat pe caile rutiere, cat si pe calea ferata, iar inspectorii antifrauda fiscala vor verifica la descarcare toate documentele de provenienta.
“In ultima perioada au fost sigilate 12 parcuri auto cu autoturisme si utilaje agricole la mana a doua si o platforma feroviara pentru autoturisme rulate, iar verificarile sunt in curs”, se arata in comunicatul institutiei.
Inspectorii antifrauda au identificat, de la inceputul anului, 38 de firme romanesti care au realizat achizitii intracomunitare de autoturisme second-hand in valoare de aproximativ 180 milioane de lei si s-au sustras de la plata obligatiilor fiscale, cauzand bugetului de stat prejudicii totale calculate la peste 20 de milioane de lei. Firmele utilizau facturi fara TVA sau care contin ilegal TVA pe marja de profit.
Ce risca cei care cumpara ilegal o masina?
Anuntul Directiei Antifrauda vine dupa ce, in urma cu putin timp, a lansat un avertisment pentru cumparatorii de masini astfel importate.
Inspectorii recomandau potentialilor clienti ca, pentru a nu fi implicati intr-o inselaciune sau intr-o schema de fraudare a TVA, sa evite plata in numerar.
“De asemenea, cumparatorii ar trebui sa solicite toate documentele fiscale ale autoturismului, sa se asigure ca firma revanzatoare are cod romanesc de identificare fiscala valid, iar pretul de pe factura emisa de aceasta firma include TVA (19%), cu exceptia precizarii direct pe factura a aplicarii regimului de TVA la marja de profit”, subliniaza din nou Directia Antifrauda.
De asemenea, cumparatorul ar trebui sa solicite vanzatorului toate documentele care atesta transferul dreptului de proprietate asupra autoturismului si sa verifice daca pretul initial de pe factura de achizitie din statul membru de origine este mai mic decat pretul final solicitat de vanzator (in caz contrar, ceva e in neregula, avand in vedere ca intermediarul trebuie sa castige ceva la vanzare)
Inspectorii DGAF spun ca pretul mic al unei masini la mana a doua poate ascunde mai mult decat probleme tehnice.
“In cazurile de frauda cu TVA, trebuie stiut ca proprietarii unor autoturisme cumparate cu evitarea platii TVA vor furniza institutiei, care instrumenteaza dosarul fraudei, explicatii detaliate atat despre tranzactie, cat si despre gradul de cunoastere al situatiei, conform jurisprudentei legislatiei europene in materie”, se subliniaza in comunicatul DGAF.
Mai mult, orice neconformitate va atrage retinerea autovehiculelor si chiar confiscarea acestora de catre inspectorii DGAF, pana la solutionarea cazului.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News