Programul Rabla ar putea incepe cu noi reguli, in urma unui proiect aflat in dezbatere publica. Se doreste reducerea vechimii necesare pentru casarea masinii de la minim 10 ani la minim 8, iar tichetele sa nu mai fie acordate fizic beneficiarilor, ci direct producatorilor sau dealerilor validati in program.
Pentru prima data, tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmand sa fie alocate electronic in sistemul informatic al Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM). Un avantaj al acestei modificari, ar putea fi faptul ca ar disparea specula. Cei care au masini vechi vor putea ceda totusi dreptul la prima de casare catre alte persoane.
Valoarea tichetului ramane la acelasi nivel ca si anul trecut, de 6.500 lei. In plus, se pastreaza in continuare decizia de anul trecut in ceea ce priveste numarul de tichete ce pot fi utilizate pentru achizitionarea unei masini noi. Prin urmare, cei care doresc o masina noua vor putea folosi doar un tichet electronic, si nu 3 cum era posibil pana acum 2 ani.
Bonus pentru masini ecologice
Cei care se vor indreapta spre o masina noua, incadrata in norma de poluare Euro 6, cu motor ce genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km sau care are sistem de propulsie hibrid, primesc in plus, pe langa prima da casare, un eco-bonus in valoare de 500 lei.
Se pot cumula 2 eco-bonusuri care se adauga la reducerea aferenta tichetului, astfel ca discountul la achizitia unei astfel de masini poate ajunge la maxim 7.500 lei.
Administratia Fondului pentru mediu va aloca un numar de 20.000 tichete, bugetul total fiind de 140 milioane lei.
Pentru persoanele fizice voucherele vor fi distribuite pe fiecare judet, in raport cu numarul autovehiculelor uzate aflat in evidentele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
La nivelul fiecarui judet, vor fi repartizate in mod egal intre punctele de lucru apartinand producatorilor validati si situate in respectiva unitate teritoriala.
Sesiunea de finantare va fi organizata in patru etape, fiecare etapa avand o durata de cate 60 zile.
In prima etapa, toate tichetele alocate destinate persoanelor fizice vor fi repartizate pe fiecare judet, in raport cu numarul autovehiculelor uzate aflat in evidentele DRPCIV.
In a doua etapa, tichetele aferente fiecarui judet ramase neutilizate, precum ?i cele alocate pentru care s-au anulat notele de inscriere, vor fi redistribuite in mod egal intre punctele de lucru apartinand producatorilor validati din respectiva unitate teritoriala.
In a treia etapa, tichetele ramase se impart, in mod egal, intre punctele de lucru ale producatorilor validati din judetul respectiv. In aceasta etapa, orice producator validat poate ceda tichetele alocate in favoarea unui alt producator validat, cu obligatia de a informa, in prealabil, Administratia Fondului pentru Mediu.
In ultima etapa, tichetele ramase se vor imparti in mod egal, intre punctele de lucru. Pot participa doar producatorii validati care, in etapa a treia, au consumat toate tichetele alocate.
In cazul in care la sfarsitul ultimei etape vor ramane tichete neutilizate, acestea vor fi anulate .
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News