Întrebare
Am o masina in leasing si sunt in urma cu 2.800 lei, pe care nu i-am platit. Banca mi-a reziliat contractul fara somatie sau instiintare telefonica. I-am sunat si i-am intrebat de ce nu am fost instiintati, iar ei mi-au zis decat sa ma duc tot eu sa le duc
In cadrul contractelor de leasing exista clauza in baza careia locatorul (n.b.- firma de leasing) are dreptul sa rezilieze unilateral contractul, fara preaviz sau punere in intarziere si fara interventia instantelor judecatoresti sau arbitrale atunci cand exista situatia in care utilizatorul (n.b.- cel care foloseste echipamentul/auto ce face obiectul contractului de leasing) nu isi executa obligatia de plata - integrala sau partiala a sumei aferente ratei de leasing sau a primei de asigurare pe o perioada predefinita de la data scadentei acestora.
Ca urmare existenta acestei clauze - care este si in alte tipuri de contracte aplicabile creditelor de exemplu - actiunea mentionata de client este corecta, clientul in acest moment fiind practic in situatia nerespectarii contractului pe care il detine (n.b. - vorbim de contractul de leasing), iar situatia creata - de a fi in imposibilitate sa plateasca ratele de leasing sau asigurare sau ambele - putea fi anuntata si de el direct companiei de leasing tocmai pentru a se evita aceasta situatie.
Un asemenea comportament - clientul sa fie proactiv si sa anunte din timp dificultatile financiare - poate conduce chiar la amanari de comun acord a platilor si se pot evita situatii ca cele de mai jos. Mai ales ca in acest moment foarte multe companii financiar-bancare sau nebancare au acest instrument de lucru - politici de dificultati financiare - in baza caruia pot gasi solutii adecvate la situatii nu tocmai favorabile clientilor.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News