Asociatia Societatilor de Service-uri Auto Independente (ASSAI) a acuzat Euroins ca inregistreaza mari intarzieri la plata daunelor si forteaza astfel clientii sa recurga la reparatii auto realizate la negru, in ateliere clandestine. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a precizat ca deja a inceput o investigatie la societatea in cauza.
ASSAI a acuzat Euroins pe motiv ca “serviciile de despagubire ale acestei societati s-au depreciat intr-un mod ingrijorator, aceasta societate de asigurari inregistreaza mari intarzieri la plata daunelor, iar aceasta situatie s-a agravat in ultimele luni”.
Conducerea ASSAI a precizat ca aproximativ jumatate din sumele detorate service-urilor membre nu sunt platite la timp, iar in prezent platile intarziate reprezinta 1,6 milioane euro, marea majoritate aferente anului 2012. Un procent de 70% sunt intarzieri care au depasit deja 90 de zile.
“In acest moment, cu mare greutate un asigurat/pagubit Euroins in Romania va putea gasi un service auto care sa ii accepte efectuarea reparatiilor in baza unei polite de asigurare emisa de catre aceasta societate”, a precizat Cristian Muntean, director ASSAI.
In plus, pe langa intarzierea platii dosarelor de dauna, ASSAI a precizat ca Euroins este una din societatile care incearca prin tot felul de mijloace sa convinga pagubitii sa accespte sume de despagubire “ridicol de mici, insuficiente efectuarii reparatiilor”.
“Cu putinii bani obtinuti pentru despagubire, pagubitii vor fi obligati sa isi repare masinile in service-uri clandestine si neautorizate RAR”, a completat Muntean.
Pe langa Euroins, au mai fost mentionate ulterior Carpatica Asig si Astra, ca societati recunoscute pentru plata cu intarziere a daunelor, niciuna din situatii nefiind considerata atat de drastica in opinia ASSAI comparativ cu cea a Euroins.
Euroins nu se scuza, iar CSA a inceput o investigatie
Cu toate ca cifrele privind valoarea datoriilor neachitate au aparut in presa cu o zi inainte, Euroins nu a negat valoarea acestora ci a oferit publicului o statistica generala a daunelor platite.
Conform companiei, in primele 9 luni ale acestui an, s-au achitat despagubiri pentru 35.623 de dosare de dauna, dintre care majoritatea daune auto, care au contabilizat 192,8 milioane lei, cu aproape 50% mai mult decat in perioada similara a anului anterior.
In ceea ce priveste incurajarea sistemului prin care despagubirile pentru RCA sunt platite inainte de reparatie, oficialii Euroins au specificat ca normele CSA ofera pagubitilor dreptul de a alege aceasta opriune pentru a-si repara masina in regie proprie.
“Sumele de despagubire sunt calculate conform preturilor prevazute in cataloagele de specialitate, astfel incat despagubirea primita sa-i permita asiguratului sa efectueze reparatiile”, a completat Mihnea Tobescu, CEO al Euroins.
CSA a demarat deja o investigatie la compania de asigurare, iar conducerea societatii a fost convocata de curand de catre Comisia de Supraveghere.
Sunt verificate raportarile tehnico-financiare, situatia despagubirilor platite, a rezervelor tehnice constituite pentru dosarele de dauna si situatia reclamatiilor inregistrate la CSA.
„Totodata, inca de saptamana trecuta, Consiliul CSA a numit un actual la Euroins, care are drept sarcini prioritare: verificarea situatiilor financiare ale societatii, a adecvarii rezervelor tehnice constituite pentru asigurarile RCA si acoperirea acestora cu active admise suficiente pentru onorarea obligatiilor fata de pagubiti, precum si efectuarea unor teste privind gradul de adecvare a tarifelor RCA din punct de vedere actuarial”, au precizat reprezentantii RCA.
In perioada august –octombrie, CSA a primit 625 de petitii legate de Euroins, dintre care doar 140 au fost intemeiate nefavorabil.
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News