top banner

Comentarii Conso.ro la opinia ANPC

01 Septembrie 2010 | Autor: Alin Iacob

1. Am publicat dreptul la replica al ANPC din respect fata de implicarea Autoritatii la nivel legislativ pentru rezolvarea unora dintre problemele serioase ale consumatorilor de produse si servicii financiar-bancare, prin elaborarea mai multor acte normative, in special OUG 174/2008 si OUG 50/2010. In mod normal, dreptul la replica vizeaza corectarea unor informatii eronate sau inexacte, ceea ce nu este cazul acum.
2. Confuziile nu le facem noi, ci dumneavoastra. OUG 113/2009 nu contine nici o prevedere referitoare la suspendarea temporara a activitatii de creditare. Si este si normal sa fie asa, intrucat serviciile de plata reprezinta cu totul altceva decat serviciile de creditare. Singurul act normativ care da dreptul presedintelui ANPC sa suspende activitatea de creditare pana la intrarea in legalitate o reprezinta OUG 50/2010, prin art.89.
3. Suspendarea temporara a operatiunilor de creditare poate genera efecte nocive la adresa consumatorilor. Decizia privind suspendarea temporara a activitatii de creditare a unei unitati bancare sau a alteia poate sa-i afecteze grav pe consumatorii care sunt in faza finala a semnarii unui contract de credit. Bunaoara, in cazul in care un client a achitat un avans catre vanzator, iar banca se afla in imposibilitatea de a ii acorda credit clientului, acesta poate pierde avansul.
4. Este imbucurator ca reprezentantii ANPC sunt “perfect constienti de faptul ca majoritatea contractelor cadru sunt redactate la sediul central al bancii”. Din pacate, acest lucru nu se observa deloc din redactarea comunicatului de presa care a stat la baza articolului nostru. Speram ca, in ciuda modului de redactare al dreptului la replica, ANPC este constienta si de diferenta intre “sediul central al bancii”, “banca centrala” si “centrala bancii”.
5. Ne reprosati, in termeni duri, ca va cerem, fara temei, sa obligati bancile sa modifice clauze din contractele existente. Si ca n-am tine cont de lege si de statul de drept. Cu toate acestea, lucrurile nu stau asa cum le prezentati dvs. La art.88 din OUG 50/2010, lege pe care ati initiat-o si pe care trebuie sa o implementati si sa asigurati respectarea ei, se scrie negru pe alb: “odata cu aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale, agentul constatator poate dispune urmatoarele sanctiuni contraventionale complementare-c) aducerea contractului in conformitate cu prevederile legale, in termen de maximum 15 zile”. Ori in comunicatul de presa amintit, dumneavoastra aratati ca ati depistat cazuri in care contractele respective nu respecta prevederile legale.
6. Stiti bine ca portalul Conso.ro a avut contributii importante la forma actuala a OUG 50/2010, prin numeroasele propuneri facute in stadiul de proiect, dintre care multe se si regasesc in forma finala. Sustinem fara ezitare aplicarea actului normativ in forma actuala, insa dorim ca modul de aplicare sa nu genereze in viitor probleme pentru clientii ale caror marje fixe vor fi stabilite acum prin intermediul unui algoritm de calcul care nu respecta interesele consumatorilor.
7. Nu vom continua pe mai departe aceasta “polemica” cu ANPC. Speram ca, in spatele criticilor noastre, mai mult sau mai putin severe, insa pornite din dorinta de a va ajuta sa intelegeti anumite aspecte si sa imbunatatiti modul in care va desfasurati activitatea de control, dumneavoastra sa distingeti suportul nostru deplin pentru o activitate orientata in sprijinul derularii unei relatii corecte si in spiritul legii intre furnizorii de produse si servicii financiare si consumatori.

Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News

Comparații

Credite nevoi personale

Credite nevoi personale
  • Compari ofertele și economisești bani
  • Aplici online la credit
  • Verifici situația de la Biroul de Credit
Compară
Educație financiară

Banchereza, pe înțelesul tuturor

  • Te ajutăm să înțelegi mai ușor contractele bancare
  • Vorbim în termeni simpli, pe înțelesul tău
  • Sfaturi financiare pentru consumatori
Citește

Un proiect susținut de

BCR

Credite nevoi personale

Alte Articole

Sărbători smart cu soluții digitale de la Garanti BBVA

Sărbători smart cu soluții digitale de la Garanti BBVA

Aplicația de Mobile Banking de la Garanti BBVA devine spiridușul digital al sărbătorilor, oferindu-le clienților posibilitatea de a aplica pentru un credit de nevoi personale și pentru un card de credit Bonus Card, 24/7, de oriunde din lume, doar cu un smartphone conectat la internet, fără nevoia de a vizita o agenție bancară.

18 Dec 2024 | Credite nevoi personale
Creste numarul ofertelor cu dobanzi fixe unice la creditele de nevoi personale

Creste numarul ofertelor cu dobanzi fixe unice la creditele de nevoi personale

Garanti Bank este una dintre bancile care propune o strategie de promovare a solutiilor de creditare obtinute prin aplicatia mobila.

10 Dec 2024 | Credite nevoi personale
Garanti BBVA mizează pe digitalizare

Garanti BBVA mizează pe digitalizare

Garanti BBVA a dezvoltat o aplicație de mobile banking care își propune să reprezinte un adevărat hub digital, care permite oricărui client al băncii să aplice pentru un credit de nevoi personale și pentru card de credit Bonus Card, 24/7, de oriunde din lume, doar cu un smartphone conectat la internet, fără să fie nevoie să viziteze o agenție a băncii.

21 Noi 2024 | Credite nevoi personale
Sunt mai scumpe creditele de consum din Romania fata de cele din zona euro?

Sunt mai scumpe creditele de consum din Romania fata de cele din zona euro?

Adoptarea euro nu garanteaza nivelarea costurilor de creditare, existand diferente majore intre tarile din zona euro.

14 Noi 2024 | Credite nevoi personale

TE AJUTĂM SĂ-ȚI FACI CALCULELE

Calculatoare

Credit maxim

Calculează suma maximă pe care o poți împrumuta în funcție de venitul tău

Rate credit

Calculează rata lunară, DAE și graficul complet de rambursare la creditul tău

Refinanțare credit

Calculează suma pe care o poți economisi dacă îți refinanțezi creditul